آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

به منظور طلاکوبی و قلم زنی

درهای حرم های امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) وارد بندرعباس شد

چهار در حرم امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در مراسمی باشکوه وارد بندرعباس و از گلزار شهدای گمنام تا حسینیه ثارالله توسط مردم این شهر بدرقه شد.

به گزارش ایرنا درهای چوبی حرم های امامان عسکریین(ع) پس از آماده سازی در قم برای نازک کاری، طلاکوبی و قلم زنی به هرمزگان منتقل شدند که پس از آماده سازی در کارگاه های شهرهای هشت بندی، بندرعباس و کیش برای نصب به شهر سامرا کشور عراق ارسال می شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان در این زمینه گفت: برای تکمیل هر در حرم های امامان عسکریین، پنج میلیارد و در مجموع 20 میلیارد ریال هزینه می شود.

سیدکاظم موسوی افزود: این ستاد قصد دارد در یک سال، کار ساخت هشت در، شامل چهار در حرم امامان عسکریین(ع) در سامرا و چهار در حرم امامزاده محمد عموی گرامی حضرت ولیعصر(عج) در شهر بلد عراق را با کمک مردم و مسئولان در استان به اتمام برساند و برای نصب به کشور عراق انتقال دهد.

وی ادامه داد: ستاد عتبات عالیات هرمزگان در اسفند پارسال ساخت این هشت در را بر عهده گرفته و کار قلم زنی آنها توسط استادکاران ماهر اصفهانی و استان فارس در این استان انجام می شود. وی اضافه کرد: روی هر در بین سه تا چهار نفر قلم زن و در مجموع حدود 24 صنعتگر به اضافه چند نفر درودگر مشارکت دارند. علی رئوفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: مردم هشتبندی میناب پیش از آن که درها به منطقه وارد شود، سه میلیارد ریال برای تکمیل و آماده سازی درهای حرمین امامین شریفین جمع آوری کرده اند.