آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

الهه راستگو: برخورد ضعیف با دریافت های نجومی موجب دلسردی از مسئولان می شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عدم برخورد قاطع با دریافت حقوق های نجومی، گفت: مردم همواره مسئولان را الگوی خود قرار داده اند و بی شک عدم برخورد قاطع موجب دلسردی مردم از نمایندگان خود می شود.

به گزارش نسیم، الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص فساد مالی مدیران دولتی اظهارداشت: به طور قطع اعلام دارایی مسئولان به عنوان نمایندگان مردم چه در نهاد شورا و چه سایر مناصب دولتی و مرتبط با آن ضمن اینکه احتمال هرگونه تخطی اقتصادی و مالی را از سوی مدیران به حداقل خواهد رساند اعتماد مردم به منتخبان خود را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: برای مردمی که رسیدگی به وضعیت اقتصادی، اشتغال و معیشت آنان امروز به عنوان مهمترین درخواست مطرح است هرگونه دست درازی به اموال بیت المال قابل پذیرش نیست.

معاون اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مسئولان امروز از مسئولیت صیانت از اموال عمومی و ارتقای کمی اعتبارات تخصیص یافته در حوزه واگذار شده به خود برخوردارند و براین اساس مدیری که تفکر سود محوری و انتفاع شخصی در نظر او جایگزین سودآوری برای مجموعه تحت مدیریتیش شود ضمن اینکه لزوم ممانعت از تداوم فعالیت وی به دلیل ضربه به نظام و مردم ضروری است، برخورد قاطعانه و مجازات سنگین نیز باید اعمال شود.

راستگو یادآور شد: در هرحال همین قانونی که امروز اعمال حبس و تحمل مجازات را برای سارق مبالغ کوچک و اتمی در مقابل این دست درازی های کلان را به دنبال دارد باید برای این افراد که قسم خوردگان به نظام و ملت اند اجرا شود.رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه در گزارش های ارائه شده و بررسی های صورت گرفته ماهیت و علت برخی از سرقت های اخیر سارقان دستگیر شده از سوی نیروی انتظامی عدم توان مالی افراد به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و اشتغال عنوان شده و این در حالی است که با همین مبالغ چپاول شده از بیت المال می توان زمینه بسیاری از انحرافات را کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: مردم همواره مسئولان را الگوی خود قرار داده اند و بی شک عدم برخورد قاطع با مسئله حقوق های نجومی ضمن دلسردی مردم از نمایندگان خود، مسیر انحراف را برای مردم هموارتر خواهد ساخت.