آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

100 هکتار از جنگل های گیلانغرب در آتش سوخت

فرماندار گیلانغرب گفت: در جریان آتش سوزی جنگل ها و مراتع این شهرستان بیش از 100 هکتار جنگل و مرتع منطقه هاربرو در ارتفاعات مشرف بر منطقه گلین از توابع این شهرستان در آتش سوخت.

کرم محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا زمان وقوع آتش سوزی در جنگل و مراتع این شهرستان را ساعت چهار بامداد پنجشنبه اعلام کرد و افزود: سرانجام و پس از 15 ساعت تلاش بی وقفه و مستمر نیروهای امدادی و مردم آتش سوزی مهار شد.

وی از اعزام 2 فروند بالگرد متعلق به جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مهار آتش سوزی جنگل ها و مراتع گیلانغرب خبر داد و اظهار کرد: به احتمال زیاد عامل انسانی علت اصلی وقوع آتش سوزی است.

وی با بیان اینکه میزان دقیق خسارت ناشی از وقوع آتش سوزی در جنگل و مراتع گیلانغرب توسط کارشناسان در دست بررسی است، یادآور شد: بیش از 800 نفر از نیروهای امدادی این شهرستان با کمک و همراهی اقشار مختلف مردم در مهار آتش سوزی مشارکت داشتند.

فرماندار گیلانغرب اضافه کرد: جنگل های منطقه هاربرو چهار هزار هکتار وسعت دارد که با از بین رفتن 100 هکتار از جنگل های این منطقه، خسارت زیادی به محیط زیست و منابع طبیعی این شهرستان وارد شد.

وی ادامه داد: این هشتمین مورد آتش سوزی از ابتدای امسال تاکنون در جنگل ها و مراتع شهرستان گیلانغرب است که در هفت مورد آتش سوزی که پیش از این اتفاق افتاده بود در مجموع 10 هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان طعمه حریق شده بود.