آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۹۶
صفحه اول
۱

راه اندازی مشاوره تلفنی در همه زندان های کشور

رئیس سازمان زندان ها خواستار شد

رئیس سازمان زندان ها گفت: توسعه خدمات درمانی در زندان ها از جمله حقوق شهروندی زندانیان است که در این راستا باید مشاوره تلفنی پزشکی در تمامی زندان ها راه اندازی شود.

به گزارش مهر، اصغر جهانگیر افزود: وظیفه ما اجرای مجازات حبس بر اساس موازین اسلامی است و نباید در اجرای مجازات غیر از محدود شدن آزادی، دیگر شئونات انسانی زندانیان آسیب ببیند. وی بر توسعه خدمات مددکاری در زندان ها اشاره کرد و گفت: مددکاران زندان ها باید وضعیت زندانیان را به طور مرتب مورد رسیدگی و ارزیابی قرار دهند.

تعامل زندان ها با مراجع قانونی

مشاور رئیس دستگاه قضا گفت: تعامل زندان ها با مراجع قضایی یک ضرورت قانونی است و نباید بر مبنای سلیقه انجام شود.

وی افزود: تعامل با مراجع قضایی راهکار بسیار مهم در کاهش جمعیت کیفری و توسعه خدمات قضایی است که باید در چارچوب قوانین به آن اهمیت بیشتری داده شود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه تاکید کرد: هرچند پرونده قضایی زندانی با مراجع قضایی است، اما روسای زندان ها نباید از رصد وضعیت قضایی و بررسی مشکلات زندانیان غافل باشند.

تشکیل پرونده شخصیتی زندانیان

رئیس سازمان زندان ها در ادامه به موضوع پرونده شخصیت زندانیان پرداخت و گفت: زندان های کشور باید اطلاعات جامعی از وضعیت شخصیتی و سوابق مورد نیاز زندانیان داشته باشند.

جهانگیر گفت: ما باید اطلاعات کامل در همه ابعاد وجودی و شخصیتی زندانی داشته باشیم.وی وضعیت اشتغال، وضعیت خانوادگی، سلامت جسمی، اعتقادات مذهبی، تحصیلات، علایق، شاخص های روانشناختی، مهارت های شغلی، استعدادهای فردی و... را ازجمله اطلاعاتی دانست که باید از زندانیان داشت.

مشاور رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: بدون داشتن اطلاعات لازم نمی توان برنامه ریزی دقیق کرد.

وی اظهار کرد: زندان ها باید به طور 24 ساعته خدمات زندانبانی ارائه کنند و وضعیت زندان و زندانیان تحت نظر باشد.