آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۹۶
صفحه اول
۱

بازتاب جنایت دوستان معتدل آمریکا

حقوق بشر کجاست؟

انتشار تصاویر مربوط به سر بریدن یک کودک 12ساله فلسطینی از سوی گروه های سوری نزدیک به غرب در اردوگاه «الحندرات» ریف حلب، بازتاب وسیعی در رسانه ها داشته است. در همین راستا سوریه در یک درخواست رسمی از سازمان ملل متحد خواست قتل فجیع یک کودک سوری به دست گروه تروریستی موسوم به «نورالدین الزنکی» را محکوم کند.

انتشار این فیلم، چنان دولت آمریکا را در حمایت از تروریست ها در سوریه تحت فشار قرار داده که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است در صورت اثبات صحت این تصاویر، در اعطای کمک های مالی به این گروه تجدید نظر می کند.

مجری شبکه الجزیره در تماسی که با «عبدالله عبدالرزاق» سخنگوی گروهک تروریستی مربوطه داشت، نتوانست جلوی خشم خود را بگیرد و از سخنگوی تروریست ها که از «دوستان معتدل» آمریکا به شمار می آید پرسید چطور توانستند دست به چنین اقدام غیرانسانی بزنند. جالب اینجاست که تروریست ها در توجیه این اقدام غیرانسانی خود گفته اند کودک فلسطینی از نیروهای «لواء قدس فلسطین» بوده و این نیروها در کنار نیروهای دولتی سوریه می جنگند!

در همین رابطه حزب الله لبنان بریده شدن سر کودک فلسطینی توسط معارضان سوری در حلب را محکوم و تاکید کرده است که این اقدام معارضان مشابه جنایات داعش بوده است.