آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۹۶
جهان
۶

چهره ها و نظرها

ساختار ارتش تغییر می کند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از اعلام حالت فوق العاده درکشورش به مدت سه ماه در مصاحبه ای از تغییر ساختار ارتش و نیروهای مسلح پس از کودتای نافرجام این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، اردوغان روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز، تصریح کرد: بزودی ساختار جدیدی در ارتش ایجاد خواهد شد و معتقدم که این ساختار جدید خون تازه ای در رگ های نیروهای مسلح جاری خواهد کرد. همچنین فکر می کنم براساس درس هایی که از اتفاقات گذشته گرفتیم، این یک روند جاری باشد و هیچگاه متوقف نشویم. وی ضمن اذعان به ضعف دستگاه اطلاعاتی ترکیه در کودتای نافرجام اخیر این کشور گفت که آژانس های اطلاعاتی همیشه خوب عمل نمی کنند و همه چیز را تحت کنترل ندارند.

کناره گیری مدیر شبکه فاکس نیوز به خاطر رسوایی جنسی

شرکت «فاکس قرن بیست و یکم» روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای از استعفای «راجر ایلز»، رئیس شبکه تلویزیونی فاکس نیوز خبر داد و گفت «روبرت مرداک» 85 ساله که موسس و مدیرعامل این شرکت مادر است، ریاست و سرپرستی «شبکه خبری فاکس نیوز» و «شبکه فاکس بیزنس» را به طور موقت به عهده خواهد داشت. به گزارش پرس تی وی، «گرچن کارلسون» مجری باسابقه و نام آشنای فاکس نیوز اواسط تیرماه 1395 از ایلز به علت آزار جنسی شکایت کرد و گفت، ایلز به وی پیشنهاد رابطه نامشروع داده است. کارلسون همچنین گفته بود وی به علت رد درخواست جنسی ایلز از کار برکنار شده است. شرکت مادر فاکس قرن بیست و یکم در بیانیه خود به دادخواست و اتهام های وارد شده به ایلز اشاره ای نکرد. ایلز و مرداک دو دهه قبل شرکت فاکس را تاسیس کردند. فرانس پرس با اشاره به این موضوع، تحولات اخیر را نشانه ای از آشفتگی شدید در فاکس دانست.

واکنش سیاهان پیامی جدی برای آمریکا

وزیر امورخارجه روسیه گفت: خشونت نیروهای پلیس آمریکا ضد سیاهپوستان و واکنش آنها، پیام جدی برای آمریکایی هاست که باید آن را درک کنند.به گزارش تسنیم، در یک حادثه جدید، یک بهیار سیاهپوست و غیرمسلح در حالی که روی زمین دراز کشیده بود از پلیس خواست تا به سوی او شلیک نکند ولی پلیس سفیدپوست آمریکا در نهایت با شلیک گلوله این بهیار را از ناحیه پا مجروح کرده است. این موضوع تبدیل به جنجالی جدید در آمریکا شده است.