آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۹۶
جامعه
۱۴
یادداشت

محیط بانانی که بالاخره شهید قلمداد شدند

اسماعیل میران زاده (فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تهران)

در یک و نیم دهه گذشته، همیشه درباره حادثه هایی که برای محیط بانان پیش می آمد، مشکلات زیادی وجود داشت بخصوص برای اثبات این حوادث و تایید مصادیق شهید قلمداد شدن نیروهایی که جانشان را در این حادثه ها از دست می دادند. در نهایت با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری های سازمان محیط زیست در مجلس شورای اسلامی، این نتیجه به دست آمد که آن مصادیقی که شامل حال بقیه شهدا می شود، شامل حال شهدای محیط بان هم بشود.

در حال حاضر سازمان محیط زیست در مجموع 119 شهید را به کشور تقدیم کرده است، عزیزانی که جانشان را در راه حفظ طبیعت و حیات وحش این مرز و بوم از دست داده اند. بتازگی هم با توجه به شهادت سه نفر از نیروهای محیط بانی، فرصتی داده شد تا سازمان محیط زیست لایحه ای درباره حمایت از محیط بانان و همه یگان های حفاظت به مجلس شورای اسلامی ارائه بدهد تا ان شاءالله شرایط بهتری برای این نیروهای خدوم در نظر گرفته شود.

در همین خصوص معتقدم عزیزانی هم که در سازمان آتش نشانی هستند کار سختی پیش رو دارند، بسیاری اوقات ماموریت های آنها با ماموریت های نیروهای ما مشترک است بخصوص در بحث اطفای حریق جنگل ها و... در این بین کار آن عده ای که حین انجام ماموریت جانشان را از دست می دهند، مصداقی است از ایثار و از خود گذشتگی و در نتیجه می توانند تسهیلات مشابهی با شهدای محیط بان برای این عزیزان هم در نظر بگیرند.