آرشیو دوشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۹
صفحه آخر
۲۴
کتاب

در دیدار هفتگی سید عباس صالحی با اهالی نشر مطرح شد

فروش 3 میلیارد و 840 میلیون تومانی طرح«تابستانه کتاب» در 18 روز

«ایران»: یکی از دیدارهای معاون فرهنگی وزیرفرهنگ وارشاداسلامی با کتابفروشان و ناشران در حالی برگزار شد که صالحی از فروش 3 میلیارد و 840 میلیون تومانی کتاب در هجده روزی که از برگزاری طرح«تابستانه کتاب» گذشته،خبر داد.

به گزارش«ایران»، از جلسه هفتگی سیدعباس صالحی با اهالی نشر که عصر شنبه در کتابفروشی موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی برگزار شد؛ وی با اعلام آمار و ارقام مرتبط با استقبال مردم از طرح تابستانه کتاب گفت: «البته رقمی که برای میزان خرید مردم از کتابفروشی ها اعلام شده تنها 18 روز از برگزاری این طرح سراسری را دربرمی گیرد.»

صالحی در ارتباط با استان هایی که در این 18 روز (از 16 تیرماه تا 2 مرداد ماه) پیشتاز بوده اند، تصریح کرد: «استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی تا تاریخی که اشاره شد از سوی مردم و کتابفروشی ها با استقبال بیشتری روبه رو شده اند. از سوی دیگر موسسات نشر قدیانی، ققنوس و نسل نواندیش هم در شمار پرفروش ترین انتشاراتی ها به شمار می آیند.»

آن طور که معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت در میان کتابفروشی های عضو در این طرح نیز کتابفروشی های شهر کتاب، محام اهواز و رشد اهواز رکورددار فروش بوده اند. البته این طرح هنوز به پایان نرسیده و آمار و ارقام ارائه شده تا 15 مرداد ماه، روز پایانی این طرح تغییر خواهد کرد.