آرشیو دوشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۹
صفحه آخر
۲۴

دوشنبه بازار فرهنگ

جشن «هنر پهلوانی»

جشن «هنر پهلوانی» ویژه نکوداشت هنرمندان برگزیده خادم فرهنگ پهلوانی به مناسبت آیین گرامیداشت روز ملی فرهنگ پهلوانی ارمغانی از سوی بنیاد فردوسی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و موسسه فرهنگی -هنری فردوسی توسی، دوشنبه چهارم مردادماه از ساعت 14 در تالار سازمان میراث فرهنگی برگزار خواهد شد. در جشن هنر پهلوانی که به بهانه ثبت جهانی آیین پهلوانی و زورخانه ای ایران در یونسکو با اجرای آیینی ورزش پهلوانی، نقالی و همنوایی مرشد برتر زورخانه ای برپا می شود، از هنرمندان برجسته کشور تجلیل خواهد شد.

همایش «خرد ایرانی»

کانون فردوسی فرهنگسرای ابن سینا، همایش «خرد ایرانی» (شاهنامه خوانی) را دوشنبه چهارم مردادماه برگزار می کند. کانون فردوسی فرهنگسرای ابن سینا به منظور آشنایی با آیین نیاکان و شناخت اینکه گذشتگان ما چگونه و بر چه آیینی زندگی می کردند، همایشی تحت عنوان «خرد ایرانی» به همراه شاهنامه خوانی را با حضور حسین وحیدی، نویسنده 30 عنوان کتاب درباره ایران، ایرج افشار سیستانی نویسنده یکصد و پنجاه کتاب و چهره ماندگار در سال 1387، از ساعت 17:30 دوشنبه چهارم مردادماه در سالن آمفی تئاتر ابن سینا برگزار می کند.

رونمایی نخستین شاهنامه کتابت یافته یک زن ایرانی

مراسم معرفی «شاهنامه» فردوسی به خط فریبا مقصودی در کتابخانه ملی برگزار می شود. مراسم معرفی شاهنامه فردوسی به کتابت خط بانوی خوشنویسی ایران، فریبا مقصودی روز دوشنبه چهارم مرداد در سالن فرهنگ سالن همایش های بین المللی کتابخانه ملی برگزار می شود. این مراسم قرار است با حضور شخصیت های فرهنگی مانند احمد مسجدجامعی، نصرالله افجه ای، میرجلال الدین کزازی، شهرام ناظری، جلیل رسولی، سیدمحمود دعایی و چهره های ادبی و هنری کشور از ساعت 16:30 تا 18:30 برگزار شود. «شاهنامه» فردوسی برای نخستین بار است که توسط یک زن به کتابت درآمده و کار خوشنویسی آن هفت سال طول کشیده است.

نشست «معلولیت؛ چالش ها و سیاست ها در ایران»

نشست «معلولیت؛ چالش ها و سیاست ها در ایران» دوشنبه 4 مرداد ساعت 17:30 در موسسه رحمان واقع در خیابان کارگر شمالی، روبه روی پمپ بنزین، خیابان گردآفرید، شماره 18 برگزار می شود که در آن محمد کمالی با موضوع «برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه و نقش رسانه ها در توسعه آن» و بیتا میرکاظمی با موضوع «چشم ها را باید شست: تجربه یک مادر» سخن خواهند گفت.