آرشیو دوشنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۲۹۲
اقتصادی
۶

اخبار کوتاه

واگذاری توسعه دو میدان نفتی به چینی ها

معاون شرکت ملی نفت از ادامه همکاری با شرکت های سی ان پی سی و سینوپک چین به ترتیب در فاز دوم توسعه میدان آزادگان شمالی و فاز دوم توسعه میدان یادآوران خبر داد. به گزارش ایرنا، قرار است در سفر هیات چینی به تهران در هفته های آینده، مذاکرات مربوط به بخش های بازرگانی و فنی مرتبط با توسعه این میدان ها نهایی شود.

انتصاب قائم مقام صندوق توسعه

رئیس صندوق توسعه ملی در نخستین جلسه با اعضای هیات عامل صندوق، علیرضا صالح را به عنوان قائم مقام این صندوق انتخاب کرد. به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، در این نشست «حمیدرضا تیموری» به سمت معاون سرمایه گذاری داخلی، «علیرضا ساعدی سارخانلو» به عنوان معاون اقتصادی و همکاری های بین المللی صندوق توسعه ملی و سرپرست معاونت سرمایه گذاری خارجی آن معرفی شدند.

افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با انجام مراحل ساخت مخازن 10 میلیون بشکه ای گناوه تا پایان امسال، ظرفیت ذخیره سازی نفت خام کشور افزایش می‎یابد. به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران سید پیروز موسوی افزود: مخازن ذخیره سازی نفت خام گناوه پشتیبان صادرات نفت خام از جزیره خارگ است.

رد ادعای ارزان فروشی فولاد

مدیر عامل فولاد مبارکه با رد ادعای طرح شده مبنی بر ارزان فروشی محصولات این شرکت گفت: محصولات فولاد مبارکه با قیمت های جهانی صادر می شود. به گزارش ایرنا، «بهرام سبحانی» افزود: صنعت فولاد در 40 سال اخیر بدترین شرایط را تجربه می کند و قیمت هرتن به زیر 300 دلار رسیده است اما ما باید محصولات خود را با قیمت های جهانی صادر کنیم.