آرشیو چهارشنبه ۳‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۳
ورزش ایران
۱۰

عابدینی: پاداش خودم را از مردم گرفتم

مجتبی عابدینی با شمشیری که در ریو 2016 کشید همه مردم را به وجد آورد. شمشیربازی با عابدینی دیده شد و استقبال عمومی از این ورزش می تواند به پیشرفت آن کمک کند؛ استقبالی که شمشیرباز المپیکی ایران را هم بر سر شوق آورده است.

خودمان را ثابت کردیم

عابدینی درباره پیشرفت شمشیربازی می گوید: می خواستیم خودمان را به مسئولان ورزش ثابت کنیم. می خواستیم نشان دهیم شمشیربازی می تواند مدال بگیرد و در المپیک موفق باشد. تلاش شبانه روزی می کردیم تا حق مان را بگیریم. به دنبال این بودیم که به ما هم امکانات بدهند و با این زحمات بود که شمشیربازی توانست سری میان سرها در بیاورد.

بچه های ما خفه شدند

عابدینی ادامه می دهد: تاکنون حریفان از ما درباره امکانات مان نپرسیده اند، اما اگر به آنها بگوییم فقط سالن کلاهدوز را با آن امکانات اندک داریم، شاید بازیکنان فرانسه یا کره خودکشی کنند که به ما می بازند. من به سالن های کره جنوبی رفته ام. محل تمرین شان 20 پیست داشت و هر کسی برای خودش تمرین می کرد. آن وقت ما کلاچهار پیست داریم که بچه ها از کمبود جا خفه می شوند.

استقبال از شمشیربازی

شاید باور نکنید، اما بعد از المپیک رئیس هیات اصفهان با من تماس گرفته بود و می گفت آن قدر تقاضا برای ثبت نام در این رشته زیاد شده است که نمی دانیم چه کار کنیم. من پاداشم را از استقبال مردم گرفتم. خیلی از مردم می گفتند ما فقط برای فوتبال تا 4 صبح بیدار مانده بودیم و این بار برای شمشیربازی هم همین اتفاق افتاد. خیلی ها هم به خود من پیغام می دهند که چطور می توانند وارد شمشیربازی شوند.