آرشیو پنجشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۴
ایران
۱۵

احتمال کاهش قیمت زعفران

نایب رئیس شورای ملی زعفران از رکود شدید در بازار داخلی محصول زعفران خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون میزان فروش زعفران در کشور بشدت کاهش داشته است.

غلامرضا میری با اشاره به این که دلیل کاهش مصرف داخلی، کاهش قدرت خرید مردم است، در گفت وگو با تسنیم افزود: بخش زیادی از بازار مصرف داخلی در مشهد است، و از آنجا که شرکت های بزرگ که به مغازه دارها اجناسی را به صورت چکی فروخته اند، نتوانسته اند مطالبات خود را نقد کنند، در نتیجه دیگر فروش با چک نداشته و به همین علت میزان خرید کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: برای سال زراعی جاری به نظر می رسد افزایش محصول داشته باشیم و با توجه به این که بخشی از محصول سال گذشته نیز در انبارها مانده،احتمال می رود با کاهش قیمت روبه رو شویم. نایب رئیس شورای ملی زعفران در عین حال یادآور شد که در چهار ماهه ابتدایی امسال 43 تن و 550 کیلو زعفران از خراسان رضوی صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 8 درصد رشد داشته است. میری علت افزایش میزان صادرات زعفران را هم ثبات بازار عنوان کرد و گفت: ثبات بازار سبب بالاتر رفتن میزان صادرات این محصول شده، چراکه خریداران خارجی این محصول بیش از هر چیزی به این موضوع اهمیت می دهند که قیمت دچار نوسان نشود.