آرشیو پنجشنبه ۴‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۴۶۲۴
ایران
۱۵

طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده اجرا می شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اجرایی شدن طرح طبیعت گردی با رویکرد حفظ محیط زیست در مناطق حفاظت شده، در جزیره آشوراده خبر داد.

به گزارش تسنیم، معصومه ابتکار با اشاره به ارزشمند بودن جزیره آشوراده از نظر تنوع زیستی و ضرورت اجرای طرح های گردشگری با رویکرد طبیعت گردی با هدف حفظ محیط زیست گفت: مطالعات طرح مدیریت جزیره آشوراده انجام شده و هماهنگی و جلسات تخصصی و کارشناسی با مشاوران این طرح برگزار شده تا استانداردهای این مناطق حفاظت شده رعایت شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون طرح های گردشگری با رویکرد محیط زیست در مناطق حفاظت شده تدوین و ابلاغ شده و سرمایه گذاران باید براساس این برنامه و با مشارکت جوامع محلی این طرح ها را اجرایی کنند.

ابتکار به موضوع پسرفت خلیج گرگان هم اشاره کرد و افزود: این خلیج پناهگاه حیات وحش است و امروز برای نجات این خلیج طرح مطالعاتی انجام شده و در دست بررسی است و کارگروه ویژه نجات خلیج گرگان نیز تشکیل شده است. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درباره طرح خروج جاده از پارک ملی گلستان هم گفت: این جاده به عنوان جاده ای ترانزیت باید از داخل پارک ملی خارج شود و به جاده ای توریستی تبدیل شود، اما از آنجا که پارک ملی یک میراث جهانی است، به دنبال تامین اعتبار این طرح از روش فاینانس یا... هستیم.