آرشیو پنجشنبه ۱۱‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۶۳۰۱
ایران زمین
۱۹
آب و هوا

کاهش 2 تا 12 درجه ای دما در کشور

زهره افشار

با ورود سامانه بارشی به کشور، از امروز پنجشنبه دما در بیشتر استان ها بین 2 تا 12 درجه کاهش می یابد. «فریبا گودرزی»، کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با «ایران» افزود: با فعال شدن این موج بارشی از امروز (پنجشنبه) تا روز شنبه ریزش هوای خنک را در کشور شاهد خواهیم بود که بر این اساس دمای استان های شمالی حدود 10 تا 12 درجه کاهش خواهد یافت. وی به مسافران آخر هفته استان های شمالی بویژه گیلان و مازندران توصیه کرد، ضمن به همراه داشتن لباس گرم ازاتراق کردن در مسیل رودخانه ها به علت احتمال آبگرفتگی و سیلاب خودداری کنند.

گودرزی گفت: در روزهای پایانی هفته همچنین شاهد کاهش 5 تا 7 درجه ای دما در استان های شمال غرب و شمال شرق خواهیم بود و انتظار می رود دما در تهران نیز بین 2 تا 3 درجه کاهش یابد. بر این اساس از امروز (پنجشنبه)تا 72 ساعت آینده در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات سمنان، البرز مرکزی وخراسان شمالی شاهد بارش های خوبی خواهیم بود که احتمال سیلاب در این استان ها نیز وجود دارد. وی شرایط جوی استان های جنوب شرق و غرب را همراه با وزش باد و گرد و غبار پیش بینی کرد و افزود: انتظار می رود در این مدت در سیستان و بلوچستان هم شاهد طوفان شن باشیم. از طرفی، با توجه به وزش باد، به کشاورزان استان های نیمه جنوبی توصیه شده است در صورت سمپاشی محصول خود رعایت احتیاط را داشته باشند.

محدودیت های ترافیکی در جاده کرج - چالوس

از طرفی، باتوجه به تعطیلی آخرهفته محدودیت ترافیکی درجاده کرج - چالوس اجرا می شود. «رضا اکبری»، رئیس پلیس راه البرز در گفت و گو با ایرنا، گفت: از ساعت 15 فردا جمعه 12 شهریورماه تا ساعت یک بامداد روزشنبه 13 شهریور ماه تردد وسایل نقلیه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است. همچنین تردد وسایل نقلیه ازساعت 18 روز جمعه 12 شهریور ماه الی یک بامداد روز شنبه 13 شهریور ماه ازمرزن آباد به سمت کرج یک طرفه خواهد بود. این ممنوعیت به دلیل تخلیه بار ترافیکی مسافران درحال بازگشت از سفر دراین مسیر اجرا می شود.