آرشیو شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۷
رسانه
۶

خشم سیاهان آمریکا در خیابان های شارلوت

ناآرامی ها در شارلوت کارولینای شمالی که در پی کشته شدن یک سیاهپوست بدون سلاح به دست افسر پلیس رخ داد، پنجشنبه شب برای سومین شب متوالی ادامه داشت. به گزارش ایسنا، درگیری های میان پلیس و معترضان در پنجشنبه شب همچنان ادامه داشت اما خشونت، غارت و تنش که در چهارشنبه شب مشاهده می شد تا حدود زیادی فروکش کرده بود.

تظاهرات شب پنجشنبه بیشتر نشان از افزایش فشارها بر پلیس به منظور انتشار فیلم ویدئویی است که احتمالامی تواند علت اصلی این تیراندازی را فاش کند. افسران پلیس محلی با کمک گارد ملی آمریکا در کنار ساختمان های دولتی و سایر اماکن در شارلوت مشغول دیده بانی و نگهبانی هستند تا از تخریب اموال عمومی به دست معترضان جلوگیری کنند.

ادامه این اعتراضات موجب شد شهردار شارلوت پنجشنبه شب دستوری را امضا کند که براساس آن منع آمد و شد در شهر اعمال شد و این روند از اواسط نیمه شب تا 6 صبح به وقت محلی به اجرا درآمد. با این حال، معترضان به راهپیمایی خود حتی پس از اجرای منع آمد و شد ادامه دادند.

در بحبوحه این تنش ها، یک افسر پلیس سفیدپوست به یک مرد سیاهپوست بدون سلاح در اوکلاهاما شلیک کرد و باعث کشته شدن وی شد. به گزارش منابع خبری، بتی شلبی 42 ساله پس از متوقف کردن خودروی ترنس کراچر 40 ساله در جاده ای دو طرفه در اوکلاهاما این مرد را به ضرب گلوله از پای درآورد.