آرشیو شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۷
دانش
۷

رقابت پهپادهای حمل کالادر پارک فناوری پردیس

پهپادهای همه کاره

مسابقه ربات های پرنده حمل کالابا حمایت ستاد توسعه علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و همکاری شرکت دانش بنیان شزان در پارک فناوری پردیس برگزار شد. به گزارش جام جم به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین مسابقه ربات های پرنده حمل کالابا شعار «آسمان، نوآوری و آینده» روزهای یکشنبه و دوشنبه 28 و 29 شهریور در پارک فناوری پردیس برگزار شد. این مسابقات در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و با هدف هدایت استعدادهای برتر حوزه رباتیک کشور در مسیر حل نیازها و مشکلات عملیاتی کسب و کارهای ایرانی طراحی شد و متخصصان جوان کشور برای حل چالش های تحویل کالابا ربات پرنده به رقابت پرداختند.

در نخستین روز این مسابقات شرکت کنندگان در محل برگزاری مسابقه مستقر شدند تا مستندات طراحی پرنده خود را به تایید شورای ملی برسانند و در روز دوم ربات های پرنده هفت تیم شرکت کننده در میدان اصلی برای حمل کالابه رقابت پرداختند. چارچوب کلی مسابقه نیز شامل ثبت نام، ارسال اطلاعات فنی، معرفی تیم های انتخاب شده برای رقابت نهایی، بازدید فنی از تیم های شرکت کننده، برگزاری کارگاه آموزشی، برگزاری پیش مسابقه و برگزاری مسابقه اصلی بود که در بازه زمانی از بهمن سال گذشته تا پایان شهریور 95 تعیین شد.

در مسابقه «ربات های پرنده» که در سطح حرفه ای برگزار شد، متخصصان جوان در دو بخش ارزیابی طراحی و مسابقات میدانی در زمینه حمل کالابا ربات پرنده به رقابت پرداختند.

پیشتر در این ارتباط کارگاه آموزشی ربات های پرنده در شهریور ماه سال جاری برگزار شده بود. در این کارگاه که با استقبال قابل توجهی مواجه بود، علاقه مندان به ساخت ربات های پرنده حمل کالاثبت نام و شرکت کردند و مهارت های مدیریت پروژه، طراحی سیستم و مستندسازی، طراحی پرنده و دینامیک پرواز، طراحی سامانه الکترونیک، کنترل و پیمایش خودکار، تشخیص الگو و اجتناب از برخورد با موانع، جمع بندی طراحی سیستم و مستندسازی آموزش داده شد. گفتنی است این مسابقه با حمایت ستاد توسعه علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و همکاری شرکت دانش بنیان شزان، پارک فناوری پردیس و دانشگاه ها همراه برخی حامیان از بخش خصوصی برگزار شد.