آرشیو شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۴۷
ورزش
۱۸

برای حضور در جام حذفی؛ استقلال اعتراضی ندارد، پرسپولیس تردید دارد

رقابت های جام حذفی در حالی قرار است در فاصله تعطیلات لیگ با حضور تیم های لیگ برتری پیگیری شود که استقلالی ها به شرکت در این رقابت ها اعتراضی ندارند، اما پرسپولیس با توجه به شش ملی پوشی که دارد برای حضور در جام حذفی و دیدار با قشقایی شیراز، مردد است!

دومین تعطیلی چهار هفته ای لیگ برتر در شرایطی به خاطر بازی های تیم ملی از راه رسید که سازمان لیگ تصمیم گرفت در این فاصله رقابت های جام حذفی را با شرکت تیم های لیگ برتری پیگیری کند. در این رابطه طبق یک سنت قدیمی فوتبال ایران هر تیمی که سه یا بیش از سه بازیکن ملی پوش دارد، می تواند حضور در جام حذفی را منوط به حضور بازیکنان ملی پوشش کند.

به این ترتیب استقلالی ها چون تنها امید ابراهیمی و وریا غفوری را در اردوی تیم ملی دارند، باید دهم مهر در انزلی به مصاف ملوان نوین بروند.

بهتاش فریبا، مدیرفنی تیم فوتبال استقلال در این باره گفت: این برنامه ای است که سازمان لیگ برای ما پیش بینی کرده و ما هم اعتراضی به آن نداریم. اگر برابر تیم لیگ برتری بازی داشتیم ممکن بود اعتراض کنیم، اما حالاهیچ اعتراضی به این تصمیم گیری نداریم، چون ملوان نوین یک تیم آماتور است و می توانیم با سایر بازیکنانمان هم به میدان برویم.

با وجود این، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس پس از دیدار با سپاهان در هفته هفتم لیگ به صورت تلویحی از احتمال بازی نکردن تیمش در جام حذفی خبر داد. پرسپولیس که شش بازیکن ملی پوشش (علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، وحید امیری و مهدی طارمی) طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ، دهم مهر باید اولین بازی خود را در جام حذفی مقابل تیم قشقایی شیراز انجام دهند، قرار بود روز پنجشنبه باشگاه پرسپولیس در این باره تصمیم گیری کند اما این اتفاق رخ نداد.

با اعلام روابط عمومی باشگاه پرسپولیس، حتی اگر قرار باشد این تیم در پایان هفته جاری برای دیدار با تیم قشقایی به شیراز سفر کند، تغییری در برنامه تمرینی سرخپوشان به وجود نخواهد آمد و طبق برنامه، پرسپولیسی ها از روز دوشنبه 5 مهر تمرین های خود را از سر خواهند گرفت!