آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۰
صفحه آخر
۱۲

پس لرزه های برگزیت ادامه دارد؛ تحریم انگلیس در دستور کار بانک های بزرگ آمریکا

یک روزنامه انگلیسی گزارش داده بانک های بزرگ آمریکایی در جریان نشستی در نیویورک نخست وزیر انگلیس را به خروج از این کشور تهدید کرده اند و گفته اند ممکن است دیگر با انگلیس همکاری نکنند.

سرویس خارجی - مردم انگلیس در همه پرسی 23 ژوئن (3 تیر ماه سال آینده) گذشته با حضور در یک رفراندوم تاریخی به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند.

به دنبال این رفراندوم «کامرون» نخست وزیر استعفا داد و «ترزا می» نخست وزیر جدید قول داد که هر چه سریعتر مقدمات خروج انگلیس را از اتحادیه اروپا فراهم آورد اما دولت انگلیس اخیرا اعلام کرده برای خروج از اتحادیه حداقل 2 سال زمان نیاز دارد! مسئله ای که باعث بروز اعتراض هایی از سوی دیگر کشورهای غربی شده است.

روزنامه تلگراف در این باره فاش کرده که روسای بانک های بزرگ آمریکایی در جریان یک نشست در نیویورک به ترزا می نخست وزیر انگلیس هشدار داده اند که نمی توانند قبل از اتخاذ تصمیمات لازم برای سرمایه گذاری تا دو سال منتظر بمانند تا معلوم شود انگلیس چگونه می خواهد از اتحادیه خارج شود.

بر اساس این گزارش روسای چندین بانک و شرکت بزرگ آمریکایی به «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس هشدار داده اند در صورت امتناع از ارائه توضیحات شفاف درباره ماهیت روابط اتحادیه اروپا و انگلیس در آینده، فعالیت های شعبات خود در این کشور را متوقف کرده و دفاتر خود را به سایر کشورهای اروپایی منتقل خواهند کرد.

روزنامه انگلیسی تلگراف این را هم نوشته که: «عده زیادی از سرمایه گذاران مطرح آمریکایی اعم از روسای شرکت های خدمات مالی «گلدمن ساکس»، «مورگان استنلی» و «بلک راک» در این نشست حضور داشته اند.»

منابع مورد استناد تلگراف می گویند ترزا می در نشست یاد شده، غیر از بیان اینکه «انگلیس در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا به دنبال رسیدن به توافقی در راستای منافع ملی کشورش است، از ارائه هر گونه جزئیات بیشتر خودداری کرده است..»

روسای چندین بانک خارجی از جمله «جی پی مورگان» و «یو بی اس» قبل از برگزاری همه پرسی خروج در تاریخ 23 ژوئن سال جاری (3 تیر)، درباره انتقال شمار محسوسی از مشاغل به خاک سایر کشورهای اروپایی غیر از انگلیس در صورت «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) هشدار داده بودند.