آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۵۰
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

عراق

العراقیه: «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق گفته سفیرکنونی عربستان در بغداد به تاریخ پیوسته و به عراق باز نخواهد گشت. سفیر عربستان به دلیل دخالت های بی شمار خود در امور داخلی عراق و توهین های مکرر به مسئولین عراقی با انتقاد شدیدمردم روبه رو شد و وزارت خارجه عراق از وی خواست این کشور را ترک کند.

سودان جنوبی

آسوشیتدپرس: رهبر مخالفان دولت سودان جنوبی اعلام کرده نیروهای آنها قصد دارند مجددا سازماندهی پیدا کنند تا دست به مقاومت مسلحانه مردمی علیه حکومت «سالواکر» بزنند. این اقدام موجب تشدید مشکلات و وخامت اوضاع در این کشور خواهد شد.

روسیه

ایتارتاس: شورای عالی حزب حاکم «روسیه واحد» که در انتخابات دوما اکثریت مطلق را به دست آورده است؛ پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور برای معرفی «و یا چسلاو والورین» به عنوان رئیس جدید این مجلس را تایید کرده است. والورین از سال 1999 تا 2010 که به عنوان معاون دفتر کاخ کرملین منصوب شد در دومای روسیه حضور داشته و از رهبران جناح روسیه واحد در پارلمان بوده است.

فلسطین

المیادین: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرده با کوتاهی شورای امنیت، سازمان ملل و کشورهای بزرگ در احقاق حقوق فلسطینی ها، فلسطین از محاکمه اسرائیل در دادگاه کیفری بین المللی عقب نمی نشیند. وی این را هم افزوده هدف از مراجعه به دادگاه کیفری، رسوا کردن اسرائیل و اقدامات تجاوزکارانه آن در حق فلسطینی ها است.

آمریکا

صدا و سیما: دونالد ترامپ نامزد انتخابات آمریکا گفته، در حال حاضر حدود 17 میلیون زن و کودک فقیر در آمریکا زندگی می کنند. وی تاکید کرده «من نمی خواهم نماینده گروه های دارای منافع خاص باشم بلکه می خواهم نماینده زنان و مردان فراموش شده این کشور باشم.»

آلمان

فرانکفورتر آلگماینه: شرکت کنندگان در نشست وین بر لزوم بسته شدن مسیر بالکان با هدف مهار بحران پناهجویان تاکید کردند. آنگلامرکل صدراعظم آلمان با اعلام اینکه فقط از فوریه گذشته تاکنون از این مسیر 50 هزار پناهجو به صورت غیرقانونی وارد آلمان شده اند خواستار بسته شدن هر چه سریع تر این مسیر شده است.