آرشیو شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۶۹
شهرستان ها
۷

انتقاد رئیس کل دادگستری لرستان از افزایش بی رویه قیمت دارو در استان

رئیس کل دادگستری لرستان از افزایش بی رویه قیمت دارو در این استان خبر داد و گفت: تعزیرات حکومتی باید در اسرع وقت علت این افزایش قیمت دارو را بررسی و گزارش کند.

جعفر بدری در سخنانی با اشاره به هرج و مرج در بازار خدمات درمانی و دارویی استان لرستان اظهار داشت: در ماه های اخیر افزایش بی رویه قیمت دارو، عرضه داروهای بی کیفیت وارداتی و عدم ثبات قیمت در مراکز عرضه دارو موجب نگرانی شدید مردم استان شده است.

وی با بیان اینکه ضعف نظارت معاونت غذا و دارو بر بازار باعث شده که داروخانه ها بدون در نظر گرفتن قیمت مصوب مراکز تولیدی داروهای مورد نیاز مردم را به بالاترین نرخ ممکن عرضه و سود بیشتری به دست می آورند گفت: بخشی از مشکل نابسامانی قیمت ها به سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برمی گردد که با اجرای طرح تحول نظام سلامت مراکز درمانی را به میدان رقابت ناسالم تبدیل و نوعی هرج و مرج را بر بازار خدمات درمانی و دارویی حاکم و موجب افزایش ناعادلانه قیمت ها شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان تاکید کرد تعزیرات حکومتی لرستان باید در اسرع وقت اطلاعات لازم را در مورد علت افزایش بی رویه قیمت داروهای تولید داخل را از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان جمع آوری کند.