آرشیو شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۷۰۹
سیاست
۳

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir. پیامک: 30004699

می خواستم از طریق روزنامه «شرق» از پرسنل بیمارستان پاستورنو تشکر کنم. واقعا پرسنل دلسوز و زحمتکشی در این مجموعه مشغول به کار هستند و برخورد بسیار مناسبی با بیماران دارند و جا دارد که از این عزیزان یاد شود.

سازمان تامین اجتماعی، حقوق مستمری بگیران خود را که نوزدهم هرماه واریز می کرده - بدون اطلاع قبلی- از این ماه به بیست وهفتم منتقل کرده است. اول اینکه در دولت آقای روحانی که رعایت حقوق شهروندی یک اصل است، بلاتکلیفی بازنشستگان و ابهام هشت روزه پیرامون دلایل واریزنشدن حقوق، امری پسندیده نیست. دوم اینکه تاخیر هشت روزه که گویا قرار است رویه شود و شامل بیش از 25 درصد حقوق مستمری بگیر می شود، چگونه و کی پرداخت خواهد شد؟

احمدزاده از تهران

بازنشسته شهرداری هستم، تمام برنامه ریزی ورزشی سالانه برای بازنشستگان فقط 20 بار استفاده از استخر بود که بااین همه امکانات شهرداری و نیاز سالمندان به تحرک، آیا این برنامه ریزی مقبول است؟ آیا میسر نیست کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای مثل کفاشی، سنگ تراشی و... که هم سرگرمی و هم درآمدزایی دارند، برای بازنشستگان برگزار شوند؟

طرح تبعیض آمیز پلکانی افزایش حقوق بازنشستگان که سال گذشته اجرا شد، برابرکردن نابرابری های منطقی و در حقیقت یک نوع بی عدالتی است؛ چراکه در این روش، تحصیلات، تخصص، پست و مسئولیت های سازمانی دوره خدمت افراد نادیده گرفته شده و موجب بی معنا و مفهوم شدن طرح طبقه بندی مشاغل زمان اشتغال می شود. با این روش افزایش، پس از چند سال دریافتی تمامی سطوح شغلی و سازمانی، از پایین ترین رده تا بالاترین رده شغلی، برابر و به زبان ساده دریافتی یک آبدارچی با دریافتی عالی ترین مقام و مدیر دستگاه ها در زمان بازنشستگی، یکسان خواهد شد. از معاون اول محترم ریاست جمهور تقاضا داریم دستوری صادر کنند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این طرح تجدید نظر کرده و با اجرای طرح هم ترازی، دریافتی بازنشستگان مشابه از لحاظ تحصیلات و شرایط شغلی یکسان، با حقوق آخرین بازنشسته همسان هم تراز شود تا از این طریق نابرابری های شدید و اختلاف حقوق بازنشستگان مختلف مرتفع شود.