آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۰
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

زندگینامه شهید مدافع حرم محمدحسین حمزه

مدافع حریم آل الله

محمدحسین در 15 اسفند 1365 مصادف با پنج رجب 1407 هجری قمری چشم به جهان گشود. در همان نوزادی به بیماری سختی مبتلاشد که سه بار عمل جراحی شد. محمدحسین در شرایطی به دنیا آمد که دو دایی شهید و یک عموی اسیر در دست بعثیان خاطراتش را رقم می زد. پدرش پاسدار، رزمنده و جانباز؛ مادرش، خواهر دو شهید که همین امر باعث شد با فرهنگ ایثار و شهادت رشد کند. مراحل تحصیل را تا دیپلم به پایان رسانید سپس به کسوت لباس سبز قامتان پرافتخار سپاه درآمد. در سال 1386با خانواده ای مذهبی و پاسدار از نسل سادات شهرستان طالقان، روستای اورازان وصلت کرد. دو عموی همسرش بنام های سیدحسن و حسین میرنوراللهی به شهادت رسیده بودند. محمدحسین عاشق ولایت بود؛ حضور همیشگی چفیه بر دوشش نشان از همرنگی با مقام معظم رهبری داشت. با دیدن شرایط خاص سیستان و بلوچستان دوبار به ماموریت داوطلبانه به آن مناطق رفت و سپس برای کمک به مدافعان حرم به سوریه اعزام شد. بار اول در سال 94 به مدت 3 ماه در سوریه حضور داشت اما در بازگشت به وطن، بدون همرزم شهیدش، محمد طحان، کاملادر نقطه غیرت و قدرت ادامه راه شهدا قرار گرفت. برای بار دوم هم داوطلبانه، عازم منطقه حلب سوریه شد و مسئولیت فرماندهی گروهان را در خط پدافندی به عهده گرفته بود که سرانجام در صبح پنج شنبه 26 فروردین 1395 مصادف با 6 رجب (سالروز ایام ولادتش به سال قمری) ساعت 8:30 بر اثر اصابت گلوله 106 دشمن، پرواز کرد.

نحوه شهادت: در حمله گروهک تروریستی داعش، شهید محمدحسین مجبور به ترک موقعیت قبلی که به اسم موقعیت حضرت زهرا(س) تحویل ایشان شده بود؛ شد. این عقب نشینی برای او بسیار ناخوشایند بود به حدی که برای از دست دادن آن موقعیت در آن لحظات قبل از شهادتش که در کنار هم بودیم اشک می ریخت...

داعش در حمله ای اقدام به پرتاب سه گلوله از توپ 106 کرد که یکی از آنها به موقعیت بچه های فاطمیون برخورد و تعداد زیادی از آنها را شهید کرد. گلوله دوم و سوم به موقعیت ما برخورد کرد که ترکش از دو ناحیه گردن (شاه رگ) و شکم و پهلو به شهید عزیز اصابت کرد و در همان محل باعث شهادت ایشان گردید.