آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۰
ورزشی
۹

شرایط نگران کننده کشتی گیر نوجوان

عضو تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران و دارنده مدال برنز آسیا در بی توجهی محض مسئولان ورزش در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری است.

ابوالفضل آرمیده 3 ماه پیش بود که موفق به کسب مدال برنز وزن 42 کیلوگرم کشتی آزاد نوجوانان آسیا در کشور تایوان شد تا در ابتدای راه با کسب سکوی سوم آسیا چشم به فتح سکوهای جهانی داشته باشد اما دیری نپایید ابوالفضل به جای مبارزه با حریفان بر روی تشک کشتی به مبارزه با بیماری سخت بر تخت بیمارستان دچار شد. آرمیده کشتی گیر 15 ساله و با استعداد اهل نظرآباد استان البرز 3 هفته پیش بود که در هنگام تمرینات کشتی به یکباره دچار دل درد شدید شده و از شدت درد به خود می پیچد. با انتقال او به بیمارستان پزشکان از شناسایی علت دقیق این درد و ضعف شدید قوای جسمانی او ناتوانند تا اینکه به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل می شود و پس از بررسی های دقیق و در عین ناباوری مشخص می شود او به یک بیماری سخت دچار شده است.

در حالی که خانواده این ورزشکار در تامین هزینه های درمان مستاصل شده اند، مسئولان وزارت ورزش، فدراسیون کشتی و صندوق حمایت از ورزشکاران، تا دیروز هیچ سراغی از این کشتی گیر که فقط 3 ماه پیش بر سکوی سوم آسیا ایستاده است نگرفته بودند تا اینکه روز گذشته برخی از مسئولان فدراسیون کشتی بر بالین این ورزشکار مصدوم حاضر شدند. رضا لایق سرپرست دبیری فدراسیون کشتی ظهردیروز همراه با غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان، سید مراد محمدی سرمربی پیشین این تیم، صادق گودرزی نایب قهرمان المپیک و جهان، دکتر ملک محمدی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون، علیرضا رضایی و رضا یزدانی با حضور در بیمارستان از آرمیده عیادت کردند و در جریان روند درمانی وی قرار گرفتند.در این دیدار مقرر شد با توجه به تاکید رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، کمیته پزشکی فدراسیون کشتی روند درمانی وی را با دقت پیگیری نمایند و خانواده آرمیده را همراهی کنند.