آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
تپش روز
۵

بخشش قاتل، 6 سال بعد از جنایت

اولیای دم مرد جوان که در جریان درگیری خیابانی به قتل رسیده بود، دیروز با حضور در اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران، قاتل پسرشان را بخشیدند.

به گزارش جام جم، عصر شانزدهم تیر سال 89 مردی با پلیس ملارد در غرب استان تهران تماس گرفت و از درگیری میان چند نفر از اتباع افغان در محله سرآسیاب خبر داد. ماموران با حضور در آنجا مشاهده کردند که ضارب و همدستانش از محل متواری شده اند. سه مرد نیز بر اثر ضربه های چاقو زخمی شده و کف خیابان افتاده اند. این سه نفر با هماهنگی قضایی به بیمارستان منتقل شدند که دو نفرشان جان سالم به در بردند و نفر سوم به نام عارف به دلیل شدت خونریزی تسلیم مرگ شد. با گزارش این جنایت، جست وجوها ادامه داشت تا این که هویت چهار نفر از شرکت کنندگان در این درگیری مرگبار شناسایی و آنها دستگیر شدند. متهمان با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شده و گفتند، درگیری میان مقتول و فرد دیگری بوده که او به قصد طرفداری از دوستش وارد این درگیری شده که به مرگ عارف و زخمی شدن دو همراه او منجر شده است. در ادامه تحقیقات سعید به قتل مرد جوان اعتراف کرد و پس از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد.

متهم مدتی بعد در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد. مرد اعدامی سی ام تیر امسال با گذشت شش سال از این حادثه در زندان رجایی شهر کرج پای چوبه دار رفت و در حالی که چند ثانیه با مرگ فاصله داشت، اولیای دم به او مهلتی دادند تا بتواند رضایت آنها را جلب کند. از آن موقع هیات صلح و سازش اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی دشتبان، رئیس اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران تلاش برای نجات این زندانی را آغاز کردند تا این که دیروز موفق به جلب رضایت والدین مقتول شدند. این زوج افغان قاتل پسرشان را بدون قید و شرط بخشیدند. عامل جنایت با توجه به این بخشش بزودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد.