آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
تپش روز
۵

اشد مجازات برای متجاوزان

اسم تجاوز، خون مردم را به جوش می آورد، در دل زنان و کودکان ترس و دلهره می نشاند و مردان را عصبی می کند. یک مرد با شنیدن این کلمه به تمام زنان و کودکانی که اطرافش هستند فکر می کند و می خواهد به هر قیمتی شده، از آنها محافظت کند. یکی از راه های محافظت از زنان و فرزندان جامعه در مقابل تجاوز، مجازات متجاوز است. فردی که چنین نیت شومی را در ذهن می پروراند، شاید با ترسیدن از مجازات این عمل، از کارش منصرف شود و آن را انجام ندهد.

نورالله عزیز محمدی، حقوقدان که پیش از بازنشستگی به پرونده های تجاوز به عنف زیادی در دادگاه کیفری رسیدگی کرده، درباره مجازات درنظر گرفته شده برای متجاوزان می گوید: قانون برای فرد متجاوز به عنف، مجازات اعدام در نظر گرفته است. فرقی ندارد قربانی پسر باشد یا دختر. کودکان در هر جنسی در گروه قربانیان تجاوز به عنف قرار می گیرند و مجازات متجاوزان اعدام است.

وی همچنین گفت: درباره بانوان با سن زیاد، تجاوز به عنف بلافاصله مشخص نمی شود و قربانی با ارائه دلیل و مدرک به دادگاه باید ثابت کند که تجاوز صورت گرفته و در صورت ثابت شدن این قضیه به دادگاه، باز هم حکم متجاوز اعدام خواهد بود. این پرونده دارای حساسیت زیادی است و در کنار سرعت به دقت هم توجه می شود. پرونده تجاوز به عنف با توجه به حساسیت آن، مستقیم به دادگاه کیفری یک ارسال می شود و در صورت تائید همان طور که گفته شد، اشد مجازات برای مرتکب در نظر گرفته می شود.