آرشیو یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۶۹
ورزش
۱۸

کوتاه از فوتبال

تکیه برانکو به سیدجلال حسینی

پرسپولیس در 9 بازی گذشته فقط سه گل دریافت کرده که دو گل روی شوت های راه دور رقم خورد و یک گل دیگر روی یک ضدحمله و تک به تک شدن مهاجم با علیرضا بیرانوند.

به همین علت، وضعیت تدافعی پرسپولیسی ها برخلاف فصل قبل، بسیار خوب گزارش می شود، اما بد نیست بدانید در این باره، تکیه برانکو ایوانکوویچ بر سیدجلال حسینی است؛ مدافعی که حالادیگر بیش از 100 بازی ملی دارد و همیشه قبراق و موثر برای پرسپولیس و البته تیم ملی بازی می کند. سیدجلال، یکی از بهترین مدافعان چند دهه اخیر فوتبال ایران است.

برد سخت بارسلونا

در مهم ترین بازی هفته نهم لالیگا بارسلونا و والنسیا در ورزشگاه مستایا به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 3 بر 2 کاتالان ها خاتمه یافت.

در این بازی پربرخورد که چهار بازیکن از هر یک از دو تیم کارت زرد گرفتند و اینیستا هم در دقیقه 13 بشدت آسیب دید و مجبور به ترک میدان شد، این لیونل مسی بود که در یک صحنه مشکوک به آفساید گل اول بارسلونا را در دقیقه 22 به ثمر رساند.منیر الحدادی در دقیقه 52 کار را برای والنسیا به تساوی کشاند.4 دقیقه پس از او نیز رودریگو با پاسی زیبا از نانی برای دومین بار دروازه بارسلونا را باز کرد. اما سوارز در دقیقه 62 کار را به تساوی کشاند. سوارز در دقیقه 92 هم از حریف پنالتی گرفت تا لیونل مسی این پنالتی را به گل تبدیل کرده و بارسلونا با کسب سه امتیاز این بازی حساس 19 امتیازی شده و به صدر جدول لالیگا صعود کند.

کبدی ایران؛ نایب قهرمان جهان

تیم ملی کبدی کشورمان در فینال مسابقات قهرمانی جهان با نتیجه 38 بر 29 برابر هند میزبان مسابقات شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها دست یافت.

تیم ایران در مرحله گروهی بر آمریکا، تایلند، کنیا و ژاپن غلبه کرده بود و با قبول شکست برابر لهستان به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله نیمه نهایی شد. جایی که ملی پوشان کشورمان در ادامه با نتیجه 28 بر 22 برابر کره جنوبی به برتری رسیدند و فینالیست شدند.