آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۱
اقتصادی
۴

زنگنه: متن قراردادهای جدید نفتی هنوز نهایی نشده است

وزیر نفت با اشاره به اینکه هنوز متن قراردادهای جدید نفتی نهایی نشده است، گفت: در حال بررسی تایید صلاحیت شرکت های خارجی هستیم.

به گزارش فارس بیژن نامدار زنگنه در حاشیه «همایش بررسی الزامات و چالش های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایه گذاری» در صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم وزرای انرژی روسیه و عربستان در دیدار خود بتوانند به تفاهم برسند و کشورهای غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت روسیه با اعضای این سازمان همراهی کنند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا در نشست عادی 30 نوامبر اعضای اوپک در وین، روسیه نیز شرکت می کند، گفت: نوامبر نشست عادی اوپک با حضور وزیران نفت و انرژی این کشور در محل دبیرخانه دائمی این سازمان برگزار می شود و روسیه در این نشست حضور نخواهد داشت.

وزیر نفت در پاسخ به سوال دیگر درباره فرصت یکماهه به شرکت های زیرمجموعه قرارگاه خاتم الانبیا برای حضور در میدان آزادگان خاطرنشان کرد: آن ها از ما درخواست کردند برای حضور در این میدان سه ماه به آنها فرصت دهیم و ما موافقت کردیم که این فرصت سه ماهه دی ماه به پایان می رسد.

زنگنه در پاسخ به سوال دیگری درباره این که آیا متن قراردادهای جدید نفتی نهایی شده است و چه زمانی آن را اجرایی می کنید، بیان کرد: هنوز این متن نهایی نشده است و مراحل پایانی را می گذراند و هم اکنون در حال بررسی تایید صلاحیت شرکت های خارجی هستیم.

وی در واکنش به این که وزارت نفت تنها شرکت های خارجی را تایید صلاحیت می کند، گفت: تایید صلاحیت شرکت های داخلی پیش از این انجام شده و 11 شرکت تایید صلاحیت شده اند و در این مرحله نوبت شرکت های خارجی است.