آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۱
اقتصادی
۴

معاون وزیر راه و شهرسازی: قیمت بلیت اتوبوس در اربعین 2 برابر می شود

رئیس سازمان راهداری از 2 برابر شدن نرخ بلیت اتوبوس برای اربعین امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، داوود کشاورزیان دیروز در نشست خبری درباره خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در اربعین حسینی به زائران اباعبدالله(ع) افزود: اعتراف می کنم که امکانات حمل ونقل عمومی جاده ای ما جوابگو خیل عظیم زوار اربعین حسینی نیست ولی طبق توافق با انجمن تعاونی شرکت های مسافربری امسال تلاش شده تا این شرکت ها حداکثر امکانات خود را به زائرین ارائه کنند.

وی اضافه کرد: در مرز مهران روزانه حداکثر می توان 15 هزار نفر مسافر را جابه جا کرد این درحالی است که در ایام اربعین این رقم به 250 هزار نفر می رسد که امکانات حمل و نقل عمومی ما به هیچ وجه نمی تواند خدمات رسانی مطلوبی را ارائه کند.

وی افزود: با آنکه 96 گیت عبور در مرز مهران تامین شده است اما زائران انتظار خدمات مطلوب نداشته باشند و خدمات آنجا حداقلی است و قطعا؛ مناسب نخواهد بود زیرا هرچه از زائران درخواست می کنیم که از مرزهای دیگر برای اربعین تردد کنند گرایش به مرز مهران به دلیل نزدیکی مسیر زیاد است.

کشاورزیان گفت: سال گذشته 62 درصد زائران از پایانه مهران و 38 درصد از پایانه شلمچه و چزابه در بخش جاده ای استفاده کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال افزایش قیمت بیش از نرخ های تعیین شده گفت: ممکن است واسطه هایی در این میان پیدا شوند و قصد سوءاستفاده داشته باشند اما ما تلاش کرده ایم زائران بین هر سه مرز توزیع شوند و برخی از مرز شلمچه، برخی چزابه، برخی مهران اعزام شده و برگردند اما پیش بینی می کنیم زائران این تقسیم بندی را رعایت نکنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: تا قبل از ایام اربعین سالن مسافربری پایانه مرزی شلمچه به بهره برداری می رسد ضمن آنکه دروازه های موردنیاز در پایانه های مرزی برای عبور زائران نیز افزایش می یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تنها راه ارائه خدمات بهتر به زائران فعال کردن مرز خسروی است که موقعیتی به مراتب بهتر از مهران دارد، این مرز به دلایل امنیتی فعلا راکد است.