آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۱
شهرستان ها
۷

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ساخت هزار کیلومتر راه تا پایان سال در شهرهای کشور

بیش از هزار کیلومتر از راه های در دست ساخت کشور تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

معاون ساخت و توسعه زیرساخت های وزارت راه و شهرسازی در نشست بررسی وضعیت راه های شهرستان تالش گفت: در زمان کنونی 7500 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شهرهای کشور در دست ساخت است.

خیرالله خادم افزود: 1200 کیلومتر از این راه ها تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل و بهره برداری از 6300 کیلومتر دیگر از راه های در دست ساخت کشور به 110 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده این کار در مدت 5 سال انجام می شود.

معاون ساخت و توسعه زیرساخت های وزارت راه و شهرسازی با اشاره بر ترافیک سنگین در جاده های استان های شمالی کشور به دلیل افزایش تردد گردشگران در ایام نوروز و تعطیلات تابستان گفت: 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم، بهسازی، آسفالت، ساخت بزرگراه- راه اصلی و مبادی ورودی شهرهای استان های شمالی کشور اختصاص یافته است.

خادم با اعلام افزایش 2 برابری بودجه ساخت و تکمیل اتوبان های شمال کشور به ویژه مسیر بهشهر- آستارا افزود: پارسال 750 میلیارد ریال اعتبار برای این کار اختصاص داده شد که امسال به هزار و 500 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی علت افزایش این اعتبار را افزایش تملک اراضی اعلام کرد.

محمود شکری نماینده شهرستان های تالش، رضوان شهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از روند کند تعریض جاده پونل- آستارا و کنار گذرهای شهرهای پره سر و تالش خواهان افزایش اعتبار برای تکمیل این طرح شد.