آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۱
شهرستان ها
۷

زمین واگذار شده شهرداری گرگان به کارگران 2 بار فروخته شد

حقوق کارگران پروژه های روگذر و زیرگذر شهر گرگان بیش از یک سال است پرداخت نشده و شهرداری گرگان هم برای پرداخت حقوق آنان زمینی را به پیمانکار واگذار کرده که این زمین مالک دیگری داشته و کارگران و پیمانکار را با مشکل روبه رو کرده است.

در جلسه شورای شهر گرگان، نماینده کارگران به شهرداری این شهر درباره واگذاری زمین در زنگیان به ابعاد 540 متر که به عنوان پرداخت بخشی مطالبات به آنها داده شده اعتراض کرد. چرا که گویا این زمین به شخص دیگری فروخته شده است.

مهران شریفی با بیان اینکه نزدیک به 100 کارگر روگذر و زیرگذر در شهر گرگان نزدیک به یک سال و نیم است که هیچ حقوقی از شهرداری دریافت نکردند، اظهار داشت: قرار شد به جای بدهی کارگران روگذر و زیرگذر، زمینی واگذار شود و در این راستا یک زمین در زنگیان به کارگران روگذر و زیرگذر داده شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این زمین به مبلغ 280 میلیون تومان به فروش رفته و بخشی از حقوق کارگران پرداخت شده، گفت: ما قرارداد بستیم و قرار شد این ملک را دیوار بکشیم اما فردی که خود را یکی از مشاوران شهردار نیز معرفی کرد گفت این زمین به بنده واگذار شده است.

نماینده کارگران با بیان اینکه بسیاری از کارگران پول نان خریدن ندارند، اظهار کرد: ما نیاز به زمین نداریم و حقوق ها و مطالبات خودمان را می خواهیم و شهرداری این زمین را از ما بگیرد و به جای آن دستمزدهای معوق ما را پرداخت کند.

حسین ربیعی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه شهرداری اشتباه خود را نسبت به واگذاری این زمین پذیرفته است، اظهار داشت: پول و دستمزد کارگران را باید به روز پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: شهردار گرگان گفته که ما اشتباه کردیم و بیش از 200 متر از زمین زنگیان به فرد دیگری تحویل داده شده است.