آرشیو دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۱
اخبار کشور
۳

آیت الله علوی گرگانی: تا اخلاق درست نشود مسائل دیگر درست نخواهد شد

استاد درس خارج حوزه گفت: طلبه برای اینکه در جامعه اسلامی اثر گذار باشد باید از استاد اخلاق خوبی بهره ببرد تا اخلاق درست نشود، مسائل دیگر درست نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در دیدار مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) تهران با بیان اینکه در حال حاضر جامعه اسلامی از مشکلات زیادی در ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی و اخلاقی رنج می برد، گفت: باید برای از بین بردن این مشکلات فکری کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور شرائط سختی از لحاظ اقتصادی را تجربه می کند و همه فعالیت های اقتصادی به حالت سکون درآمده، ابراز داشت: این مسئله به خاطر شرائطی است که از ناحیه دشمن به نظام تحمیل شده است.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: تا حق است باطل هم خواهد بود و دشمن هم تلاش می کندنگذارد، اسلام و جامعه اسلامی رشد کنند و هر طوری است می خواهند جلوی نفوذ و قدرت کشور را بگیرند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: طلبه برای اینکه در جامعه اسلامی اثر گذار باشد، باید از استاد اخلاق خوبی بهره ببرد تا اخلاق درست نشود، مسائل دیگر درست نخواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه به صورت تخصصی وارد موضوعات شود و طلبه متخصص و تاثیرگذار برای جامعه تربیت شود، ابراز داشت: هرچه طلبه در موضوع و رشته ای متخصص باشد، راحت تر می تواند پاسخ گوی مسائل شود.