آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آتش سوزی در قهوه خانه سنتی جان 2 نفر را گرفت

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: بر اثر آتش سوزی دریک قهوه خانه سنتی دو نفر جان خود را از دست دادند.

جلال ملکی به فارس گفت: صبح پنجشنبه حادثه آتش سوزی در یک قهوه خانه سنتی واقع در یافت آباد، بلوار الغدیر به سامانه آتش نشانی شهر تهران اعلام و ماموران سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای تنفسی و تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی ادامه داد: با حضور آتش نشانان مشاهده شد یک قهوه خانه با وسعت 200 متر کاملا شعله ور است و در یک اتاقک کارگری به وسعت 15 متر نیز چهار نفر از کارگران در بین شعله های آتش محبوس بودند.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله وارد اتاق کارگران شدند و دو نفر از آنها را زنده خارج کردند ولی دو نفر دیگر که افغانستانی بودند به دلیل شدت جراحات و سوختگی جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان نسبت به اطفاء حریق بخش های دیگر این قهوه خانه اقدام کردند و آتش تحت کنترل قرار گرفت، افزود: حدود 12 سلیندر گاز در محل حادثه وجود داشت که آتش نشانان با عملیات به موقع، نسبت به جلوگیری از انفجار این سلیندرها اقدام کردند.

وی از بررسی علت حادثه توسط کارشناسان خبرداد.

تصادف مرگبار پراید با نیسان

ملکی همچنین از تصادف مرگبار پراید و نیسان امداد خودرو در تهرانسر خبر داد.

وی درباره جزییات این حادثه مرگبار به مهر گفت: در این حادثه که شامگاه چهارشنبه گذشته در تهرانسر، بلوار گلها رخ داد، یک دستگاه پراید با پنج سرنشین و نیسان امداد خودرو با دو سرنشین به شدت با یکدیگر برخورد کرده بودند، به طوری که خودروی پراید متلاشی شده بود.

سخنگوی آتش نشانی تهران تصریح کرد: از 7 سرنشین خودروها که همه آن ها مرد بودند تنها دو نفر توانسته بودند قبل از حضور آتش نشانان در محل، از خودرو خارج شوند و پنج نفر باقی مانده همچنان محبوس بودند که آتش نشانان به سرعت عملیات نجات را برای خروج محبوس شدگان آغاز کرده و موفق شدند هر پنج نفر را در حالی که به شدت دچار مصدومیت شده بودند، از خودرو خارج کنند.

وی افزود: در این حادثه، یک جوان 30 ساله جان خود را از دست داد و 6 نفر باقی مانده تحویل عوامل اورژانس شدند.