آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کشف محموله قاچاق 280 میلیونی در ایستگاه راه آهن تهران

فرمانده پلیس راه آهن کشور از کشف یک محموله قاچاق در پوشش مرسوله پستی به ارزش 280 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش مهر، سردار علیرضا اکبرشاهی افزود: این محموله که از جنوب کشور به ایستگاه راه آهن تهران ارسال شده بود، هیچ گونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی به همراه نداشت و همین موضوع، همکاران ما را برآن داشت تا نسبت به بررسی های بیشتر اقدام کنند. فرمانده پلیس راه آهن کشور بیان کرد: کالاهای توقیف شده که طبق قانون جدید نزدیک به 10 میلیارد ریال جریمه خواهد داشت، در اختیار پلیس راه آهن قرار دارد تا تحقیقات تکمیلی در این زمینه انجام گرفته و موضوع بطور کامل روشن شود. وی گفت: محموله قاچاق کشف شده شامل پوشاک، کفش، گوشی تلفن، کولر گازی و... است. اکبر شاهی همچنین با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده توسط پلیس راه آهن از ابتدای سال تا کنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 84 درصد افزایش داشته است، تحقق این مهم را نشان دهنده عزم راسخ نیروی انتظامی و پلیس راه آهن در مبارزه با قاچاق کالادانست.

فرمانده پلیس راه آهن تهران نیز درباره مقوله قاچاق از طریق مرسولات پستی، با اشاره به اینکه بخشی از شبکه پست کشور امروزه در اختیار دفترهای خصوصی قرار دارد، گفت: در صورت حضور افراد سودجو در این حوزه امکان سوء استفاده فراهم است، بنابراین نظارت مسئولان مربوطه در این زمینه باید تشدید شود.

سرهنگ امیر پیروی با بیان اینکه بخش بزرگی از ترابری بار و به ویژه انتقال مرسولات پستی به وسیله شبکه راه آهن انجام می گیرد، تصریح کرد: پلیس راه آهن در این عرصه کاملا هوشیار بوده و آماده هرگونه همکاری نرم افزاری و سخت افزاری با نهادهای مربوط در این حوزه است.