آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۱
اخبار کشور
۳

پیکر آیت الله شاهرخی در قم تشییع شد

پیکر آیت الله سیدمحمدنقی شاهرخی(ره) نماینده سابق مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، روز سه شنبه در قم تشییع و به خاک سپرده شد.

قم- خبرنگار کیهان: در این مراسم که شخصیت های برجسته ای همچون آیات اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، سیداحمد خاتمی، شاه آبادی، سعیدی متولی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، علوی بروجردی، نمایندگان دفاتر و بیوت مراجع تقلید، مسئولان استان های لرستان و قم و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، پیکر آن عالم جلیل القدر از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم حضرت معصومه(س) تشییع و پس از طواف و اقامه نماز میت توسط آیت الله سیدموسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در این مکان مقدس به خاک سپرده شد.

مجلس ترحیم و بزرگداشت آن مرحوم سه شنبه شب مصادف با شب شهادت امام رضا(ع) با حضور اقشار مردم و برخی از مراجع تقلید از جمله نوری همدانی، علوی گرگانی و شبیری زنجانی بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

آیت الله سیدمحمدنقی شاهرخی پس از حدود هفت دهه تلاش و مجاهدت در راه اسلام، عصر یکشنبه هفته گذشته به دلیل عارضه مغزی در سن 82 سالگی در بیمارستانی در قم دعوت حق را لبیک گفت.

نمایندگی نخستین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده تام الاختیار امام خمینی(ره) در بروجرد و بروجن و نماینده استان لرستان در سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری از جمله فعالیت های مرحوم آیت الله شاهرخی به شمار می آید.