آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۴
جهان
۶

اولتیماتوم لاوروف به گروه های مسلح در حلب

همزمان با پیشروی و موفقیت نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف حلب، وزرای خارجه روسیه و آمریکا نیز در حال رایزنی برای برقراری آتش بس در این شهر هستند. در همین راستا، سرگئی لاوروف روز گذشته بخشی از این برنامه را اعلام کرد که به نوعی اتمام حجت با گروه های مسلح در این شهر بود.

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فیلیپینی خود گفت: توافق روسیه آمریکا باید بر خروج همه عناصر مسلح از حلب تاکید کند و با کسانی که با این موضوع مخالفت کنند، به عنوان تروریست تعامل خواهد شد.

وی افزود: کارشناسان روس و آمریکایی برای تکمیل توافق، بزودی کار خود را در ژنو آغاز می کنند. لاوروف اظهار کرد: مسکو امیدوار است که تلاش های روسیه و آمریکا برای پایان دادن به پرونده حلب به نتیجه برسد، و با اعلام آتش بس بتوان برای شهروندان کمک های انسانی فرستاد.

این اظهارات در حالی است که موفقیت ارتش سوریه در مناطق مختلف حلب همچنان ادامه دارد. در همین رابطه، گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه روز گذشته اعلام کرد که ارتش سوریه و نیروهای متحد آن، محله جدیدی از منطقه شرق حلب را از تصرف تروریست ها خارج کرده و در کنترل خود گرفتند.