آرشیو پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۲۹
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

ساختارشکنی در بدمینتون

بدمینتون با مشکل شرایط سنی ورزشکاران در رده های ملی روبه رو شده است و گردانندگان این ورزش در فکر جوانگرایی تدریجی هستند. فریبا مددی، نایب رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون درباره جوانگرایی معتقد است: سقف سنی 30 سال فقط برای حضور در مسابقات بین المللی در نظر گرفته شده است.

شاید در داخل کشور توان بازیکنان بزرگسال در مقابل جوانان بالاتر باشد، اما در رقابت های بین المللی، توان بزرگسالان ما حتی در مقابل جوانان آسیا خیلی پایین است. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که ساختارشکنی کنیم. البته قصد کنارگذاشتن بازیکنان بزرگسال و باتجربه را که سرمایه کشور هستند، نداریم بلکه با نیت جوانگرایی، کمیته استعدادیابی را تشکیل دادیم. امسال تیم نوجوانان را به مسابقات بدمینتون نوجوانان آسیا فرستادیم. همچنین برای نخستین بار، شش بازیکن نوجوان و 9بازیکن جوان و 9 بزرگسال در بیست وششمین دوره رقابت های بین المللی دهه فجر شرکت می کنند.

مرتضی ولی دروی، مربی تیم ملی بدمینتون هم گفته است: به منظور بهره وری از جوانان، برنامه های فدراسیون را طوری طرح ریزی کرده ایم که رده های سنی 13 تا 14 سال به مسابقات برون مرزی اعزام شوند تا بتوانند بهترین کارایی خود را تا 20سالگی به نمایش بگذارند. در این صورت بازیکنان ده سال بازدهی مثبت خواهند داشت.