آرشیو سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۸
تپش روز
۵

خوشگذرانی پسران معتاد با پول های دزدی

پسران معتادکه با تشکیل باندی به سرقت و زورگیری تحت پوشش جابه جایی مسافر اقدام می کردند، بازداشت شدند. آنها با فروش اموال سرقتی شیشه می خریدند و به سفرهای گروهی می رفتند.

به گزارش جام جم، هفدهم آبان امسال مردی با حضوردر کلانتری 135 آزادی تهران از سرنشینان خودروی پرایدی به اتهام سرقت و زورگیری شکایت کرد. با تحقیق از شاکی معلوم شد وی در میدان آزادی به قصد رفتن به تهرانسر سوار خودروی پرایدی شده که سرنشینان آن با تهدید چاقو، پول و گوشی اش را دزدیده و او را از خودرو بیرون انداخته اند.

در پی این شکایت، پرونده قضایی تشکیل و برای ادامه تحقیقات با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. در این مرحله افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت های مشابهی را مطرح کردند. تحقیقات نشان می داد سارقان برخی از شاکیان را بعد از سرقت در بیابان های اطراف شهر رها کرده اند.

در ادامه تحقیقات، ماموران چند روز پیش موفق به شناسایی مالک خودروی مورد نظر شدند. سرانجام او که مصطفی نام داشت و از متهمان سابقه دار بود، شناسایی و بازداشت شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به افسر تحقیق گفت: با پنج نفر از دوستانم که 18 تا 20 ساله هستند، به این سرقت ها تحت پوشش جابه جایی مسافر دست زدیم. با اعتراف وی همدستانش در شهرستان اسلامشهر شناسایی و یکی پس از دیگری بازداشت شدند. اعضای این باند تاکنون به ده ها فقره زورگیری در پوشش جابه جایی مسافر در مناطق غرب و جنوب غرب تهران بویژه در محدوده های شهرری، آزادگان، آزادی و... اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: تحقیقات از متهمان نشان می داد آنها معتاد به شیشه هستند و برای تامین هزینه اعتیادشان، دست به این سرقت ها زده و با فروش تلفن های همراه سرقتی از مسافران و پول های سرقت شده، مواد خریده و با بخشی از پول ها نیز به سفرهای گروهی به شمال کشور رفته اند. وی ادامه داد: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد سارقان با موتورهایشان نیز به زورگیری در غرب تهران اقدام و هنگام مقاومت مالباختگان، آنها را زخمی کرده اند. در این مرحله با دستور قضایی موتورهایشان نیز توقیف شد.