آرشیو یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۲۷۸۳
روزنامه فردا
۲۰

چند پرسش درباره پلاسکو

چرا مسئولان و سامان دهندگان بحران به خبرنگاران اعتماد ندارند؟ چرا تنها از طریق صداوسیما قرار است اطلاع رسانی شود؟ حاضران در ساعات اولیه می گویند حدود ساعت 10 فکر می کردند که آتش مهار شده و صاحبان مغازه و کالاها در ساختمان حضور داشتند و برخی در حال تمیزکردن آب ها بوده اند. آیا گفتن ارقام درست حاضران باعث بحران می شود؟

دیروز در محل پلاسکو نشست شورای شهر برگزار شده اما در ابتدا حتی اعضای شورا را به محل راه نداده اند. چرا دراین میان بین احمد مسجدجامعی و حافظی و تقی پور از طیف طرفداران قالیباف مشاجره رخ داده است؟ مسجدجامعی فعلاتا زمان پیگیری ماجرای پلاسکو استعفای خود از شورای شهر را پس گرفته، اما سوال بی جواب مانده، به این نکته سخنان حافظی برمی گردد که از 54 میلیارد کسب شده از سوی شهرداری برای هزینه ایمن سازی، تنها 25 میلیارد به آتش نشانی اختصاص داده شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان که مسئولیت نوسازی بنای پلاسکو را داشته است و در این مدت صاحبان سرقفلی ها بارها به عدم توانایی شان در این زمینه اشاره کرده اند، گفته است دوساله این بنا ساخته می شود. سوال این است پس در این مدت چرا برای نوسازی اقدام نکردند؟