آرشیو دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵، شماره ۴۷۴۳
حوادث
۱۹

اعتراف سارقان حساب های بانکی به سرقت 100 تن آهن

دو عضو باندی که به اتهام برداشت غیرقانونی از حساب مردم بازداشت شده بودند، به سرقت محموله های باری آهن آلات در پنج شهر نیز اعتراف کردند.

به گزارش جام جم، از چندی پیش شکایت هایی در دستور کار پلیس فتای استان مرکزی قرار گرفت که نشان می داد، افرادی با نفوذ به حساب آنها به طور غیرقانونی موجودی شان را خالی کرده اند. همزمان با تشکیل پرونده قضایی و تحقیقات پلیسی مشخص شد فرد یا افرادی با کپی اطلاعات بانکی آنها، موجودی حساب این افراد را خالی کرده اند. آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که دو نفرشان شناسایی و بازداشت شدند.

متهمان باانتقال به پلیس فتا در بازجویی به اظهارات ضد و نقیضی پرداختند تا این که سرانجام به سرقت از موجودی حساب مردم اعتراف کردند. با تحقیق از آنها معلوم شد مغازه هایی را اجاره و اسکیمرهایی را به دستگاه های کارتخوان نصب کرده بودند تا به دنبال استفاده مشتریان از دستگاه کارتخوان، اطلاعات حساب و رمزشان را ثبت و سرقت کرده، سپس از طریق همین اطلاعات حسابشان را خالی کنند. ماموران که احتمال می دادند آنها مرتکب جرایم دیگری هم شده باشند، به تحقیقات از آنها ادامه دادند تا این که متهمان دو روز پیش اعتراف کردند که علاوه بر خالی کردن موجودی حساب های مردم، محموله های باری آهن آلات را هم سرقت می کردند.

سرهنگ سیدنورالدین حسینی، رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی دراین باره گفت: با توجه به اعتراف های جدید، متهمان برای ادامه تحقیقات از پلیس فتا به اداره پلیس آگاهی منتقل شدند. در این مرحله با تحقیق از متهمان معلوم شد آنها با شناسایی تریلرهای محموله های باری در شهرهای استان های گیلان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قزوین و مرکزی به سرقت از آنها دست می زدند.

وی درباره شیوه دزدی متهمان خاطرنشان کرد: آنها خودروهای باربری را تعقیب و پس از رسیدن خودروها به مقصد، آهن آلات را سرقت می کردند. متهمان تاکنون به هفت فقره سرقت مشابه محموله ها اعتراف کرده اند؛ به طوری که بررسی ها نشان می دهد آنها تاکنون صد تن آهن آلات سرقت کرده و فروخته اند.

متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.