آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۶
سیاسی
۲

حضور 80 هیات خارجی در کنفرانس فلسطین

سخنگوی ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین از حضور 80 هیات و 700 مهمان خارجی در این کنفرانس خبر داد و گفت: ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین روز سه شنبه با پیام رهبر معظم انقلاب گشایش می یابد.

به گزارش ایرنا، کاظم جلالی دیروز در نشست خبری عنوان کرد: این کنفرانس با حضور رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح می شود و آیت الله صادق آملی لاریجانی از سخنرانان آن است.

وی افزود: همچنین عصر چهارشنبه این کنفرانس با سخنرانی رئیس جمهور و قرائت بیانیه پایان می یابد و روز پنجشنبه جلسه ای با سازمان های مردم نهاد و نهادهای غیردولتی حامی مقاومت فلسطین در محل اجلاس سران برگزار می شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس خاطرنشان کرد: روسا و نواب رئیس مجالس، روسای کمیسیون های تخصصی، شخصیت های برجسته جنبش مقاومت، سازمان های مردم نهاد و گروه های طرفدار فلسطینی از سراسر جهان در این کنفرانس شرکت می کنند و کمیته تنظیم بیانیه نهایی با حضور روسای هیات ها و کشورهای شرکت کننده تشکیل می شود تا بیانیه نهایی در اختتامیه،خوانده شود.

جلالی به تاریخچه برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و یادآور شد: بعد از تصویب قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در 19 اردیبهشت 69، تاکنون پنج کنفرانس با این عنوان در سال های70، 80، 85، 87 و 90 برگزار شده که امسال ششمین کنفرانس برگزار می شود. وی ادامه داد: اهداف برگزاری این کنفرانس متناسب با شرایط فعلی است، زیرا امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و تمام توجهات و تلاش ها بر این است که موضوع اصلی جهان اسلام از مساله فلسطین به مسائل دیگری منحرف شود، حال آن که فلسطین در بین ملت های مسلمان یک موضوع اصلی است و بخصوص بعد از انقلاب اسلامی و اعلام روز قدس توسط امام(ره) از اهمیت ویژه تری برخوردار است.