آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۶
سیاسی
۲

آغاز رزمایش نیروی زمینی سپاه از فردا

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم11 در منطقه مرکزی و شمال شرق کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار محمد پاکپور با بیان این که این رزمایش از فردا آغاز می شود و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت، گفت: دفاع از کوی و برزن با حضور گردان های بیت المقدس و امام حسین(ع) بسیج، بخشی از این رزمایش است.

سردار پاکپور با بیان این که از سال های 85 تا 89 شاهد اقدامات ضد امنیتی در شمال غرب کشور بوده ایم، افزود: با توجه به صعب العبور بودن منطقه، ضد انقلاب در این مناطق به داخل کشور نفوذ داشت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان این که هیچ گاه نیرویی در ارتفاعات بالای 3800 متر مستقر نشده است، ادامه داد: هم اکنون در این مناطق دمای هوا منفی 40 درجه است و هفت تا هشت متر در ارتفاعات برف وجود دارد. وی افزود: در حال حاضر در پاسگاه هایی که در این مناطق احداث شده، جابه جایی نیرو به علت بارش شدید برف و صعب العبور بودن منطقه با بالگرد صورت می گیرد.

فرمانده نیروی زمینی با تاکید بر این که دشمن هیچ گاه در مرزهای کشور آرام نمی نشیند، ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره درحال طراحی به منظور ناامن سازی کشور هستند، اما اقدامات گسترده ای که در سال های گذشته صورت گرفته، موجب شده است تا امنیت در مرزها برقرار شود.

پاکپور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آمریکایی ها خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی شده اند، گفت: دولتمردان آمریکا باید عقل داشته باشند و به چنین اقدامی دست نزنند. فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: پهپادها در همه ماموریت های نیروی زمینی سپاه نقش دارند.

پاکپور تاکیدکرد: اکنون پهپادهای نیروی زمینی سپاه در ماموریت های شناسایی، رزمی و انتحاری حضور دارند.