آرشیو یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۶
فوتبال ایران
۱۱

شایعه در تبریز پرسپولیس هم محروم بوده است!

لیگ برتر ایران با چالش های زیادی روبه رو شده است. این بلایی است که باشگاه های لیگ برتر بر سر خودشان آوردند. بیشتر باشگاه ها برای رفع نیازهای خود در سال های گذشته، اقدام به جذب بازیکنان خارجی کردند و حالابه دلیل بدهی های مالی به این بازیکنان و همین طور مربیان، با مشکلات بسیار زیادی روبه رو شده اند. باشگاه تراکتور و استقلال از نقل و انتقالات زمستانی محروم شدند و حالادر تبریز و در باشگاه تراکتور هم این شایعه مطرح شده که پرسپولیسی ها هم از نقل و انتقالات محروم بوده اند.

روز جمعه برانکو سرمربی پرسپولیس در مصاحبه ای گفت متاسفانه هشت امتیاز از تراکتورسازی کم می شود. معنای حرف او این بود که اگر این امتیازها کم نشود، پرسپولیس پیگیر ماجرا خواهد بود. این برداشت تبریزی ها از مصاحبه برانکو بود. سرمربی پرسپولیس در حالی چنین جملاتی به زبان آورد که تبریزی ها به فدراسیون گفته اند تکلیف محرومیت پرسپولیس را روشن کند؛ اصلااین خبر صحت دارد یا شایعه است؟ آنها می گویند اگر این خبر صحت داشته باشد، تمام بازی های نیم فصل دوم پرسپولیس هم باید 3 بر صفر شود چراکه سروش رفیعی اجازه نداشته برای این تیم به میدان برود.

در این گیر و دار، شایعه پشت شایعه از فدراسیون فوتبال به گوش می رسد. یکی از منابع موثق خبری فاش کرد: «ماجرای کسر امتیاز از چند باشگاه جدی شده است، چند باشگاه بالای جدول. من هنوز نامه مکتوبش را ندیده ام ولی شنیده ام این اتفاق می افتد.»

چند وقت پیش بود که شایعه شد از پرسپولیس امتیاز کسر شده است. حالاخبر رسیده تراکتور، استقلال و سپاهان هم کسر امتیاز می شوند. این شایعات باعث شده نگرانی ها افزایش پیدا کند و خیلی ها آینده لیگ برتر را بسیار پیچیده بدانند. گویا جنگ بزرگی در راه است و بعضی ها می گویند در صورت کسر امتیاز از تراکتورسازی، این باشگاه دست به افشاگری درباره محرومیت و کسر امتیاز از دیگر باشگاه ها می زند. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از مسئولان درخواست کرده راهی برای حل و فصل سریع ماجرا پیدا کنند. فعلاهیچ کس در این باره به صورت شفاف توضیح نمی دهد و تنها مدیران باشگاه های لیگ برتر بشدت نگران آینده هستند. آنها امیدوارند با مکاتبات فدراسیون به نوعی مشکل حل شود منتهی بعضی ها می گویند فیفا برخلاف فدراسیون فوتبال، روی حرفش می ایستد و اگر رای به کسر امتیاز داده باشد، این اتفاق حتما رخ می دهد.