آرشیو دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۷
صفحه آخر
۱۲

هشدار بی سابقه میشل عون به تل آویو:اسرائیل به لبنان حمله کند پشیمان می شود

رئیس جمهور لبنان در یک هشدار کم سابقه به رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اسرائیل حمله کند پشیمان خواهد شد.

میشل عون با بیان اینکه نامه اخیر رژیم صهیونیستی به سازمان ملل تهدیدی برای لبنان بوده، هشدار داد که این کشور به تجاوزات تل آویو پاسخ مناسب خواهد داد. وی تصریح کرد که کشورش به هیچ وجه تجاوزگری های رژیم صهیونیستی را برنمی تابد و در صورت تجاوز به لبنان و نقض حاکمیت ملی، پاسخ مناسبی خواهد دید.

به گزارش شبکه تلویزیونی ال بی سی، رئیس جمهور لبنان تاکید کرد، کسی که باید به قطعنامه های شورای امنیت مقید باشد، رژیم صهیونیستی است نه کس دیگر. وی افزود، رژیم تل آویو با وجود گذشت بیش از 11 سال از صدور قطعنامه 1701، همچنان از اجرای آن و انتقال به مرحله توقف اقدامات تجاوزکارانه خود طفره می رود و بخش هایی از خاک لبنان را در شهرک الغجر، مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا اشغال کرده و در امتداد خط آبی و در دریا و آسمان، اقدام به نقض تمامیت ارضی لبنان می کند.

میشل عون همچنین به جنایت های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان نیز اشاره کرد و گفت، این رژیم بیش از نیم میلیون فلسطینی را که لبنان آنها را در خود جای داده، از خانه خود بیرون کرده و هرگونه حق بازگشت به وطن را از آنها سلب کرده است که این مسئله مصداق تجاوز مداوم این رژیم به لبنان و مردم آن بوده و مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل، دولت و مردم لبنان این حق طبیعی را دارند که از وطن خود دفاع کنند.

وی تصریح کرد، دیگر زمان سیاست های تجاوزگرانه اسرائیل که بدون هیچ مانعی آن را پیاده می کرد، به سر آمده و دیگر تکرار نخواهد شد و هر تلاش این رژیم برای نقض حاکمیت لبنان و یا تعرض به لبنانی ها با پاسخ مناسبی مواجه خواهد شد. گفتنی است «دانی دانون»، سفیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل در واکنش به سخنان میشل عون که گفته بود «سلاح حزب الله مکمل ارتش لبنان است»، با نگارش نامه ای به سازمان ملل نسبت به این سخنان اعتراض کرد و مدعی شد که این گونه سخنان مشروعیت دادن به فعالیت های حزب الله بوده و ناقض قطعنامه های 1701 و 1559 شورای امنیت است.