آرشیو دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۷
شهرستان ها
۷

بلاتکلیفی 16 ماهه کارگران کاشی نیلو

حدود 800 نفر از کارگران کاشی نیلو که 16 ماه است معوقات خود را دریافت نکرده اند به دلیل عدم تحقق وعده ها، با حضور در مقابل این کارخانه برای چندمین بار نسبت به عدم امنیت شغلی و تاخیر در پرداخت حقوق ماهانه خود اعتراض کردند.

کارگران کارخانه کاشی نیلو در اعتراض به منظور دریافت نکردن 16 ماهه مطالبات و حقوق خود با مسدود کردن مسیر اصفهان- نجف آباد خواستار رسیدگی مسئولان به رفع مشکلات شان شدند.

این افراد همچنین حدود 2 سال عیدی، سنوات و بیمه خود را از کارخانه کاشی نیلو خواستار شدند.

این گزارش حاکی است 40 نفر از کارگران کاشی نیلو بازنشسته شدند که باید بیمه 4 درصدی بازنشستگی خود را پرداخت کنند که حدود 20 نفر از آنها بیمه 4 درصدی را که از حدود 10 الی 32 میلیون تومان بوده، پرداخت کردند و مسئولان کارخانه به افرادی که بیمه مذکور پرداخت کردند وعده دادند که این مبلغ را به آن ها بازمی گرداند، اما علاوه بر اینکه این وعده آن ها هم محقق نشده بلکه یک سری از سنوات بازنشستگان به حالت تعلیق درآمده است.

یکی از کارگران با بیان اینکه کارخانه کاشی نیلو مدتی است چوب بی تدبیری هیئت مدیره این کارخانه را می خورد، گفت: هیچ کدام از مسئولان شهرستان نجف آباد و استان جوابگوی مشکلات موجود در این کارخانه نبوده و نیستند. این کارگر کاشی نیلو بیان کرد: حدودا از 25 اسفندماه سال 94 تاکنون هیچ یک از مسئولان کارخانه کاشی نیلو به این کارخانه مراجعه نکرده و جوابگوی مشکلات کارگران نبودند.

وی افزود: زمان آغاز بحران در کارخانه کاشی نیلو از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی بوده است زمانی که تامین اجتماعی، کارخانه کاشی نیلو را به 4 نفر به صورت اقساطی فروخت، فقط 2 قسط تامین اجتماعی پرداخت شده و مابقی آن را پرداخت نکرده و در این میان تکلیف هیچ کس را هم مشخص نکردند.

برهمین اساس بیمه کارگران از بهمن سال 1394 تاکنون پرداخت نشده است، علاوه بر اینکه بیمه های قبل نیز پرداخت نشدند، به همین دلیل کارگران اعتراض خود را به اداره کار بردند تا مشکل آن ها برطرف شود.