آرشیو دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۶۷
شهرستان ها
۷

بحران تامین دارو برای بیماران سرطانی چهارمحال و بختیاری

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت تداوم بدهی بیمه های سلامت و تامین اجتماعی به این دانشگاه و شرکت های دارویی، تامین داروهای خاص به خصوص برای بیماران سرطانی با بحران مواجه می شود. رضا محمدی افزود: پرداخت نشدن حدود 500میلیارد ریال بدهی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی برای تامین داروهای خاص و با توجه به وجود 2 هزار و 200 بیمار سرطانی در استان، سلامت این بیماران را با مشکل روبه رو خواهد کرد.

وی گفت: در صورت ادامه روند بدهی ها، بیماران ناگزیرند به استان های دیگر و یا به بخش خصوصی مراجعه کنند، در حالی که تامین دارو در خارج از بیمارستان افزایش دستکم 20 درصدی هزینه را برای خانواده ها در پی دارد.

محمدی افزود: از آن جا که هزینه داروهای سرطانی بالاست و سود چندانی ندارد، بخش خصوصی نیز چندان تمایلی به ارائه خدمات در این زمینه ندارد.

وی تصریح کرد: در حالی که اقلام دارویی مورد نیاز استان در برخی شرکت های دارویی موجود است اما این شرکت ها تمایلی به ارائه دارو به دانشگاه علوم پزشکی و داروخانه های دولتی ندارند.

وی در زمینه تعطیلی برخی داروخانه ها در استان به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: با اجرای این طرح و متمرکز شدن ارائه خدمات در بخش دولتی بخصوص در شهرهای زیر20 هزار نفر و مناطق روستایی، میزان فروش داروخانه های بخش خصوصی در این مناطق کاهش یافت و مالکان آن متضرر شده اند.

محمدی افزود: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرای طرح واگذاری داروخانه های روستایی به بخش خصوصی است که این واگذاری در شهرهای زیر 20 هزار نفر به زودی اجرا می شود.