نقدی بر فیلم «چراغ های ناتمام»
لامپ های بی مصرف
حاصل تلفیق فضا و موقعیت فیلم های «سایه خیال» و «اون شب که بارون اومد» و فیلم خارجی «شماره 23» می شود هجویه ای ناخواسته به نام «چراغ های ناتمام».
فیلم در ابتدا کاراکتر بی هویت و بی دغدغه اش را با نام «جلال» معرفی می کند که مانند «حسین پناهی» در «سایه خیال» به دنبال راهی برای کشف شدن و کسب درآمد است، کتاب سفارشی قبول نمی کند، از ابتذال دوری می جوید و در رویاهای بچگانه ای به سر می برد؛ با این تفاوت که «جلال» نه در دهه 70 شمسی زندگی می کند و نه در تجرد روزگار را می گذراند، بلکه او دارای همسر و فرزند و پدری است جانباز و بار مسئولیتش از «حسین پناهی» خیلی بیشتر سنگینی می کند اما این سنگینی نه در طول فیلم دیده می شود و نه اصلادغدغه کاراکترش آسودگی خاطر نسبت به این مسئولیت است.
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.