آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۴۷۶۹
ورزش
۱۸

ذوب آهن؛ سرنوشتی مشابه پرسپولیس

تقریبا همزمان با دیدار دو تیم پرسپولیس ایران و الهلال عربستان در مسقط عمان، یک نماینده ایران در امارات و در ورزشگاه اختصاصی تیم العین دبی به میدان رفت. ذوب آهن باید در برابر تیمی پرستاره و پولدار بازی می کرد که بهترین بازیکن سال 2016 آسیا را در اختیار داشت: عمر عبدالرحمان.

ذوب آهن گرچه با نتایجی نه چندان خوشایند و شکست در برابر تراکتورسازی و استقلال راهی لیگ قهرمانان شده بود؛ اما با این حال در نیمه اول نمایشی برابر با العین داشت. البته کاملامشخص بود که ذوب آهن تمرکز خود را روی دفاع با لایه های فراوان و ضد حمله گذاشته است. این تیم یک بار می توانست توسط جری بنگستون به گل برسد اگر او می توانست ضربه خود را بالای سر دروازه بان جلو آمده العین بفرستد؛ اما او توپ را به دروازه بان حریف تقدیم کرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

در نیمه دوم العین کمی جلو کشید؛ اما ذوب آهن هم کاملامی دانست از این بازی چه می خواهد. برای همین روی تک موقعیت های خود برنامه ریزی کرده بود. تک موقعیت هایی که در دقیقه 56 یک گل ارزشمند را برای ذوب آهن به ارمغان آورد. شوت زیبای احسان پهلوان توسط دروازه بان العین به زیر پای پهلوان رسید و او با پاسی عرضی، بنگستون را با دروازه خالی تنها گذاشت تا او گل ذوب را در خانه حریف به ثمر برساند.

البته این گل هم مانند گل پرسپولیس دوام نداشت و العین مانند الهلال روی ضربه کرنر به گل تساوی رسید تا ذوب آهن هم درست مثل پرسپولیس نتواند از برتری خود دفاع کند. نتیجه تساوی یک – یک تا پایان حفظ شد تا ذوب آهن و العین از این بازی یک امتیاز بگیرند. ذوب آهن هم مانند استقلال تهران در امارات می ماند تا بعد از چند روز راهی مسقط شود. بازی بعدی ذوب آهن ساعت 18و45 دقیقه روز سه شنبه هفته آینده در مسقط مقابل الاهلی عربستان برگزار خواهد شد.