آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۷۳
شهرستان ها
۷

وزیر راه و شهرسازی: پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین سال 96 افتتاح می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه دوخطه کردن راه آهن زنجان – قزوین پایان سال 96 به بهره برداری می رسد.

عباس آخوندی در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین اظهار داشت: دو خطه کردن مسیر راه آهن زنجان-قزوین از پروژه های مهم توسعه ریلی ایران است که در سفر مقام معظم رهبری به آن تاکید شده بود.

وی طول خط دوم محور زنجان-قزوین را 172 کیلومتر برشمرد و گفت: کار ریل گذاری در چهار قطعه تقسیم بندی و اجرای آن توسط پیمانکاران آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز رسمی عملیات اجرایی این پروژه ابراز کرد: اقداماتی از جمله برگزاری مناقصه ها و تجهیز کارگاه پیش از این انجام شده و اقداماتی از جمله خرید ریل و کارهای فنی و ایجاد شبکه فیبر نوری در کنار ریل گذاری در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم با ثبت رکوردی در اجرای پروژه های ناوگان ریلی، خط دوم راه آهن زنجان – قزوین را تا پایان سال 96 به اتمام برسانیم و در اختیار مسافران حوزه شمال غرب قرار دهیم.

وی ارزش پروژه های ریلی قابل افتتاح در دهه فجر امسال را یک هزار و 390 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 730 میلیارد تومان معادل 198 کیلومتر به احداث خطوط ریلی جدید اختصاص دارد.

آخوندی با اشاره به اجرای پروژه های دوخطه کردن خطوط ریلی به منظور افزایش سرعت و جابه جایی بیشتر بار و مسافر ابراز کرد: 496 کیلومتر با سرمایه گذاری بیش از 550 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: با اقدامات زیر بنایی اجرا شده خطوط ریلی به شکل اتوماتیک اداره می شود و راه آهن به سمت اداره کردن خطوط به شکل تمام اتوماتیک پیش می رود.