آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۷۳
شهرستان ها
۷

واحد تصفیه نفتا پالایشگاه نفت بندرعباس راه اندازی شد

بندرعباس- خبرنگار کیهان: واحد تصفیه نفتا (NHT) در طرح افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس با موفقیت راه اندازی شد.

واحد تصفیه نفتا به عنوان تامین کننده خوراک بخش بنزین سازی و برای حذف ترکیبات آلی نیتروژن دار، گوگرددار، اکسیژن دار، اشباع هیدروکربورهای غیراشباع (اولفینی) و حذف سموم اضافی مانند آرسنیک و سرب که برای بخش بنزین سازی مضر است تعبیه شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: واحد بنزین سازی طرح افزایش ظرفیت را می توان به چهار بخش تصفیه نفتا، اکتان افزا، احیاء کاتالیست و تثبیت کننده تقسیم کرد که در فاز نخست بخش تصفیه نفتا (NHT) به بهره برداری رسید و دیگر بخش های این واحد نیز در مرحله راه اندازی قرار دارد.

نامور با بیان اینکه طرح افزایش تولید بنزین از طرح های مهم کشور و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی در سیاست های کلان کشور است افزود: بمنظور تحقق این رویکرد و رفع نیاز کشور، جلوگیری از خام فروشی و توسعه ظرفیت پالایشی، حفظ منافع ملی و بهره گیری از سرمایه گذاری های انجام شده با همت کارکنان متعهد و انجام برنامه ریزی دقیق و منسجم در فاز نخست واحد تصفیه نفتا راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: ظرفیت واحد بنزین سازی 25 هزار بشکه در روز است که موجب تولید روزانه سه میلیون لیتر بنزین با کیفیت مطابق با استانداردهای یورو4 و در نتیجه افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه تا سقف 12 میلیون لیتر در روز می شود.

نامور با اشاره به اینکه هم اکنون این واحد در مدار تولید قرار دارد افزود: بخش های اکتان افزا، احیاء کاتالیست و تثبیت کننده واحد بنزین سازی نیز در مراحل پایانی آماده سازی قرار دارند.طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس دارای 9 واحد اصلی است.