آرشیو دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۷۳
شهرستان ها
۷

افتتاح نخستین قطار حمل گندم از مبادی داخلی کشور به سیستان و بلوچستان

نخستین قطار حمل گندم از مبادی داخلی کشور به سیستان و بلوچستان با حضور معاون راه آهن جمهوری اسلامی، استاندار و شماری از مسئولان استانی در زاهدان آغاز به کار کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم گفت: با آغاز بکار این قطار شاهد ارتقای ارتباط های ریلی سیستان و بلوچستان هستیم.

علی اوسط هاشمی افزود: در آینده ای نه چندان دور بزرگ ترین شبکه ریلی سیستان و بلوچستان از چابهار به زاهدان راه اندازی می شود که قابل مقایسه با سایر استان های کشور نیست.

وی گفت: سالانه 400 هزار تن گندم از طریق قطار باری وارد استان سیستان و بلوچستان می شود.

هاشمی اظهار داشت: کاهش بار ترافیکی جاده ها، تصادفات، هزینه جابجایی و سوخت و آلایندگی و همچنین افزایش ورود گندم با بالاترین کیفیت و سلامت از مهمترین مزایای حمل گندم با قطار است.

وی ادامه داد: با جابجایی گندم از طریق قطار از تردد 20 هزار کامیون در جاده ها جلوگیری می شود.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: در سال آینده شاهد جابه جابی حدود 800 هزار تن بار از طریق خطوط ریلی از این استان به پاکستان خواهیم بود.

ابراهیم محمدی توسعه خط مسافربری از زاهدان به سایر نقاط کشور را از اولویت های مهم راه آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: راه آهن جمهوری اسلامی برنامه های بسیار زیادی برای توسعه شبکه ریلی در سیستان و بلوچستان دارد.

وی با اشاره به میزان هزینه حمل گندم با قطار باری افزود: حمل و نقل ریلی به ازای هر تن 806 ریال به اقتصاد کشور کمک می کند.